WAŻNE
TERAZ

Urban jak czarodziej. Litwa zdobyta!

Kawasaki ZZR1400 – cena, dane techniczne, informacje

Motocykl Kawasaki z największym silnikiem to sportowo-turystyczny model ZZR1400. Ten wyposażony w rozbudowane owiewki motocykl należy do najszybszych i najmocniejszych maszyn w ofercie japońskiej marki.

Kawasaki ZZR1400Kawasaki ZZR1400
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Kawasaki w swojej gamie ma cały zestaw szybkich motocykli. Jest oczywiście model Ninja H2 (i jego różne wersje) z doładowanym silnikiem, jest sportowy Ninja ZX-10R, ale jest też Kawasaki ZZR1400 znane również jako Ninja ZX-14. Motocykl ten napędzany jest ogromnym silnikiem i wyróżniają go większe niż u dwóch pozostałych topowych modeli owiewki. Pierwsza generacja tego modelu z lat 2006-2011 napędzana była czterocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 1352 cm3. Później został on powiększony do 1441 cm3.

Maksymalna moc tej jednostki napędowej to standardowo 200 KM osiągane przy 10 000 obr./min. Jednak przy wykorzystaniu wlotu powietrza ram rośnie ona do 210 KM. Wrażenie robi też maksymalny moment obrotowy wynoszący 158,2 Nm przy 7500 obr./min. Wszystko to czyni Kawasaki ZZR1400 jednym z najszybszych motocykli na świecie. Duży silnik i nieco turystyczny charakter oznaczają, że model ten musi mieć spory zbiornik paliwa o pojemności 22 l.

Kawasaki ZZR1400
Kawasaki ZZR1400 © Materiały prasowe | Kawasaki

Motocykl ten mierzy 2170 mm długości, 770 mm szerokości i 1170 mm wysokości. Siedzenie znajduje się na wysokości 800 mm. Mimo zastosowania aluminiowej ramy duży silnik czy rozbudowane owiewki oznaczają, że Kawasaki ZZR1400 to nie jest lekka maszyna. Z płynami waży 268 kg. Zarówno tylne jak i przednie (odwrócony widelec 43 mm) zawieszenie jest w pełni regulowane – tłumienie dobicia, tłumienie odbicia i naprężenie wstępne. Oczywiście taka moc i osiągi wymagają też hamulców z najwyższej półki. Opony mają rozmiar 120/70ZR17 z przodu oraz 190/50ZR17 z tyłu.

Kawasaki ZZR1400 kosztuje 72 900 zł. Jednak produkcja tego modelu zakończyła się wraz z ostatnimi dniami 2020 r., gdyż jego silnik nie spełnia nowej normy Euro 5, a to oznacza, że w salonach zostały już ostatnie egzemplarze tej maszyny.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025