Kawasaki zrobi motocykl z napędem hybrydowym. Silnik elektryczny wspomoże spalinowy
W samochodach napęd hybrydowy to od lat znane rozwiązanie, ale do tej pory nie zostało szerzej wykorzystane w świecie motocykli. Niedługo może się to zmienić za sprawą Kawasaki. W internecie pojawiły się szkice patentowe, które zdradzają, jak ma działać system napędowy opracowywany przez japońską markę.
Układy hybrydowe przez swoją wielkość (potrzebę zamontowania silnika spalinowego, zbiornika paliwa, silnika elektrycznego i akumulatorów) nie rozwinęły się w jednośladach. Jednak, jak się okazuje, nie wszyscy zapomnieli o potencjale, jaki ze sobą niosą. I nie chodzi tu tylko o zmniejszenie zużycia paliwa, a o wykorzystanie energii elektrycznej do poprawy osiągów.
Kawasaki pracuje nad hybrydą, której rozmiary nie będą dużo większe od samego silnika spalinowego. Układ będzie skonstruowany tak, aby obie jednostki mogły działać niezależnie lub wspólnie. O trybie pracy będzie mógł zdecydować kierowca specjalnym przełącznikiem znajdującym się na kierownicy przy manetce gazu. Motocykl ma mieć możliwość jazdy w trybie spalinowym, elektrycznym, hybrydowym lub ładowania akumulatora.
Dodatkowo na kierownicy znajdzie się przycisk uwalniający maksymalny zastrzyk mocy. W ten sposób będzie można wspomóc silnik spalinowy maksymalną mocą jednostki elektrycznej, co zapewni jeszcze lepsze przyspieszenie.
Na razie hybrydowy motocykl Kawasaki jest dopiero na etapie powstawania, ale wiadomo już, że Japończycy pracują nad taką technologią. Czy faktycznie się ona sprawdzi i zapewni osiągi zauważalnie lepsze od modeli czysto spalinowych, a przy tym będzie tańsze niż w pełni elektryczny napęd? O tym przekonamy się dopiero za jakiś czas.