Kawasaki Versys 1000 S – debiut środkowej odmiany modelu

Największy model typu adventure tourer od Kawasaki doczekał się pośredniej opcji wyposażeniowej. Versys 1000 S wpisuje się pomiędzy wersję podstawową, a najbogatszą SE. Jeśli chodzi o stylistykę i napęd jest ona identyczna, jednak wyróżnia się listą dodatków. Dostępna jest też w czterech konfiguracjach.

Kawasaki Versys 1000 SKawasaki Versys 1000 S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Kawasaki Versys 1000 S jako pośrednia wersja wyposażeniowa ma część dodatków, które znajdują się w najbogatszej odmianie SE. Oznacza to możliwość podłączenia smartfonu do komputera pokładowego, podgrzewaną kierownicę, tempomat, kontrolę trakcji, dodatkowe światła doświetlające zakręty, quick shifter i wytrzymalszy lakier.

Podobnie jak model standardowy i SE, tak też Kawasaki Versys 1000 S będzie oferowany w kilku wersjach – dokładniej w czterech: podstawowej, Tourer, Tourer Plus i Grand Tourer. Druga z nich wyposażona jest w tworzywo chroniące bak i dwa kufry boczne o łącznej pojemności 57 l. Tourer Plus ma dodatkowo LED-owe światła przeciwmgielne. Natomiast najbogatsza wersja Grand Tourer dorzuca do tego centralny kufer o pojemności 47 l, uchwyt na nawigację i crash pady zamontowane do ramy przy silniku.

Kawasaki Versys 1000 S
Kawasaki Versys 1000 S © Materiały prasowe | Kawasaki

Największa różnica pomiędzy Kawasaki Versys 1000 S oraz SE jest w zawieszeniu. Droższa odmiana oprócz sterowanego elektronicznie zawieszenie KECS posiada też technologię nazwaną Skyhook, która ma za zadanie lepiej wybierać wszelkie nierówności. Rozwiązanie to jest nowością na przyszły sezon i znalazło się tylko w topowej odmianie japońskiego motocykla.

Kawasaki Versys 1000 S podobnie jak pozostałe dwie wersje tego motocykla napędzane jest rzędowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1043 cm3. Dostarcza on 120 KM przy 9000 obr./min oraz 102 Nm przy 7500 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia i łańcuch.

Choć nie podano jeszcze polskich cen Kawasaki Versys 1000 w odmianie S, to patrząc na cenniki z innych krajów, można się spodziewać, że znajdzie się on mniej więcej w połowie między wersją podstawową a SE.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła