Kawasaki Versys 1000 otrzyma zawieszenie nazwane Skyhook
Kawasaki szykuje się już do motocyklowego sezonu 2021 i przygotowuje szereg nowości. Jedną z nich będzie system Skyhook, który trafi do modelu Versys 1000. Będzie to rozwinięcie już znajdującego się w tym motocyklu elektronicznego systemu kontroli zawieszenia.
Zawieszenie w motocyklach turystycznych typu dual-sport musi być w stanie poradzić sobie nie tylko z płaskim jak stół asfaltem, ale też z dużo gorszymi drogami – czy to zniszczonymi przez lata użytkowania, czy po prostu szutrowymi. Dlatego Kawasaki w swoim flagowym przedstawicielu segmentu adventure, czyli modelu Versys 1000, oferuje sterowane elektronicznie zawieszenie KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension).
KECS pozwala elektronicznie ustawiać tłumienie zawieszenia w zależności od nawierzchni, po której się jedzie lub obciążenia motocykla. Dzięki elektronicznemu sterowaniu nie trzeba nic ręcznie regulować, wystarczy wybrać odpowiednią opcję na komputerze i praca zawieszenia zmienia się niemal natychmiast.
Od roku 2021 system ten będzie uzupełniony o przygotowane przez firmę Showa rozwiązanie nazwane Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA), czyli Skyhook. Nazwa ta wynika z chwytliwego porównania wymyślonego przez marketingowców. Jazda z nowym systemem ma przypominać sytuację, jakby motocykl był podwieszony na linie i utrzymywał się na tej samej wysokości, a zawieszenie pod nim podążało za nierównościami drogi.
Oczywiście jest to przekoloryzowane, ale najważniejsze jest to, że nowy system elektronicznego sterowania zawieszeniem ma zapewnić jeszcze większy komfort i lepszą przyczepność na nierównej nawierzchni.