WAŻNE
TERAZ

Tusk: ustalono odpowiedzialnych za dywersje

Kawasaki wraca z dużo tańszą, podstawową wersją modelu Versys 1000. Zachęca ceną

Kawasaki Versys 1000 to największy motocykl turystyczny japońskiej marki. Ostatnio oferowany był tylko w odmianach S i SE, ale w 2022 r. dostępna będzie też bazowa wersja, która dzięki brakowi kilku dodatków ma być zauważalnie tańsza.

Kawasaki Versys 1000 SEKawasaki Versys 1000 SE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Kawasaki Versys 1000 to motocykl turystyczny, który najlepiej czuje się na asfalcie i został stworzony do komfortowego pokonywania długich tras. Nietypowo dla motocykli tego typu (ale już typowo dla japońskich konstrukcji) napędzany jest czterocylindrowym rzędowym silnikiem, który zapewnia wysoką kulturę pracy. Z pojemności 1043 cm3 generowana jest maksymalna moc 120 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 7500 obr./min.

Największy turystyk Kawasaki na 2022 r. nadal będzie oferowany w wersjach S i SE. Ta pierwsza ma zestaw elektronicznych systemów jak cornering ABS, tempomat czy wybór trybów jazdy. Na wyposażeniu jest też quickshifter czy kolorowy ekran komputera, który umożliwia połączenie z telefonem. Kawasaki Versys 1000 SE dodatkowo wyposażony jest w sterowane elektronicznie zawieszenie Skyhook.

Podstawowe Kawasaki Versys 1000
Podstawowe Kawasaki Versys 1000 © Materiały prasowe | Kawasaki

Na 2022 r. do oferty dołączy trzecia odmiana tego japońskiego motocykla turystycznego. Kawasaki Versys 1000 będzie podstawową wersją. Będzie ona miała zbliżone wyposażenie do modelu S, ale zabraknie w nim reflektorów doświetlających zakręty, kolorowego wyświetlacza TFT, quickshiftera (który można dokupić) i trybów jazdy. Bazowa odmiana otrzyma też mniej wytrzymały lakier swojego czarno-zielonego malowania (które będzie nieco inne niż w wersjach S i SE).

Podstawowe Kawasaki Versys 1000 będzie sporo tańsze. Polskie ceny nie zostały jeszcze podane, ale w Niemczech kosztuje on 11 995 euro w porównaniu do 14 695 euro za odmianę S i 16 695 euro za wersję SE. Oznacza to, że model podstawowy jest o 2700 euro (ponad 12 300 zł) tańszy od S i aż o 4700 euro (blisko 21 500 zł) tańszy od SE. W Polsce Kawasaki Versys 1000 powinien kosztować około 60 tys. zł lub nawet nieco poniżej tej kwoty.

Kawasaki Versys 1000 SE
Kawasaki Versys 1000 SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Kawasaki Versys 1000 SE
Kawasaki Versys 1000 SE © Materiały prasowe | Kawasaki
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro