Kawasaki wraca z dużo tańszą, podstawową wersją modelu Versys 1000. Zachęca ceną
Kawasaki Versys 1000 to największy motocykl turystyczny japońskiej marki. Ostatnio oferowany był tylko w odmianach S i SE, ale w 2022 r. dostępna będzie też bazowa wersja, która dzięki brakowi kilku dodatków ma być zauważalnie tańsza.
Kawasaki Versys 1000 to motocykl turystyczny, który najlepiej czuje się na asfalcie i został stworzony do komfortowego pokonywania długich tras. Nietypowo dla motocykli tego typu (ale już typowo dla japońskich konstrukcji) napędzany jest czterocylindrowym rzędowym silnikiem, który zapewnia wysoką kulturę pracy. Z pojemności 1043 cm3 generowana jest maksymalna moc 120 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 7500 obr./min.
Największy turystyk Kawasaki na 2022 r. nadal będzie oferowany w wersjach S i SE. Ta pierwsza ma zestaw elektronicznych systemów jak cornering ABS, tempomat czy wybór trybów jazdy. Na wyposażeniu jest też quickshifter czy kolorowy ekran komputera, który umożliwia połączenie z telefonem. Kawasaki Versys 1000 SE dodatkowo wyposażony jest w sterowane elektronicznie zawieszenie Skyhook.
Na 2022 r. do oferty dołączy trzecia odmiana tego japońskiego motocykla turystycznego. Kawasaki Versys 1000 będzie podstawową wersją. Będzie ona miała zbliżone wyposażenie do modelu S, ale zabraknie w nim reflektorów doświetlających zakręty, kolorowego wyświetlacza TFT, quickshiftera (który można dokupić) i trybów jazdy. Bazowa odmiana otrzyma też mniej wytrzymały lakier swojego czarno-zielonego malowania (które będzie nieco inne niż w wersjach S i SE).
Podstawowe Kawasaki Versys 1000 będzie sporo tańsze. Polskie ceny nie zostały jeszcze podane, ale w Niemczech kosztuje on 11 995 euro w porównaniu do 14 695 euro za odmianę S i 16 695 euro za wersję SE. Oznacza to, że model podstawowy jest o 2700 euro (ponad 12 300 zł) tańszy od S i aż o 4700 euro (blisko 21 500 zł) tańszy od SE. W Polsce Kawasaki Versys 1000 powinien kosztować około 60 tys. zł lub nawet nieco poniżej tej kwoty.