Oficjalna prezentacja nowej Mazdy3 odbyła się w warszawskim teatrze Sabat. Auto można już zobaczyć w większości polskich salonów sprzedaży.
Kompaktowe auto z Hiroszimy będzie dostępne w dwóch wersjach nadwozia - hatchback oraz sedan. Pod maską samochodu znajdziemy trzy różne silniki. Trzy z nich to jednostki o zapłonie iskrowym, a jedna z nich, to całkiem nowa jednostka wysokoprężna. Wśród jednostek benzynowych znalazły się jednostki o pojemności 1.6 i 2 litrów. Mniejszy motor dysponuje mocą 105 KM. Na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,3 litra paliwa. Rozpędza on auto do pierwszej setki w nieco ponad 12 sek., natomiast prędkość maksymalna auta z silnikiem 1.6 l to 188 km/h.
Dwulitrowa jednostka jest dostępna z dwiema skrzyniami biegów - manualną, sześciostopniową przekładnią oraz z pięciostopniowym automatem - Activematic. Silnik dysponuje mocą 150 KM, pozwala ona rozpędzić samochód do około 210 km/h. Z automatyczną skrzynią biegów auto będzie potrzebowało na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 7,6 l paliwa. Natomiast samochód wyposażony w manualną przekładnię zadowoli się 6,8 l paliwa. Dodatkowa oszczędność wynika z zastosowania systemu wyłączającego silnik na krótkim postoju - i-stop. Przyspieszenie do 100 km/h samochodu z automatem to 10,6 sek, natomiast z manualną skrzynią auto rozpędza się o 0,2 sek. szybciej.
Motor wysokoprężny to nowoczesna jednostka 1.6 MZ-CD, wyposażona w bezpośredni system wtrysku paliwa Common Rail. Silnik dysponuje mocą 109 KM i momentem obrotowym na poziomie momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, który dostępny jest już przy 1750 obr./min. Dzięki temu samochód osiąga pierwszą setkę po 11 sek., a rozpędza się do prędkości 187 km/h.
Ceny Mazdy3 z pięciodrzwiowym nadwoziem i silnikiem benzynowym 1.6l rozpoczynają się od 63 900 zł, sedan jest droższy równo o tysiąc złotych. W podstawowej wersji Comfort auto jest wyposażone między innymi w ABS z kontrolą trakcji i stabilizacją toru jazdy, cztery poduszki powietrzne oraz kurtyny, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka oraz przednie szyby oraz w zestaw audio z odtwarzaczem CD z obsługą plików MP3.
* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ MAZDY3 * Niestety wersja z silnikiem wysokoprężnym to już wydatek rzędu 81 900 zł. Za tą kwotę dostaniemy wersję Exclusive. Auto dodatkowo otrzyma 16-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, zestaw audio z 6 głośnikami, sterowany z kierownicy.
W planach jest również wprowadzenie modelu oznaczonego jako MPS. Jest to sportowa wersja samochodu. Pod maskę trafi turbodoładowany silnik benzynowy MZR 2.3 DISI. Obecnie silnik montowany jest w modelu CX-7 i dysponuje mocą 260 KM. Osiągi jakie może zapewnić taki silnik mogą dostarczyć wielu emocji.
Lopez, Mazda