Infiniti FX 50 S 

None

Obraz

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Kupując taki samochód, nie dokonuje się wyboru z rozsądku. Nic dziwnego, bo FX’a stworzono właśnie po to, by wzbudzał emocje. Zaprojektowali go Japończycy z myślą o Amerykanach. Oto najmocniejsza wersja: 50 S.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Infiniti to założona w 1989 roku, luksusowa marka Nissana. Początkowo przeznaczona wyłącznie na rynek amerykański. Jej największym konkurentem jest Lexus - powstała w tym samym roku, luksusowa marka Toyoty.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Jest wielki i mocny. Szokuje wyglądem. Infiniti FX 50 S pod maską ma 5-litrowy, wykonany z aluminium silnik V8 o mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym pół tysiąca Nm. Napęd na wszystkie koła przenosi automatyczna, 7-biegowa skrzynia. Osiągi niezłe - zwłaszcza jak na samochód, który waży ponad 2 tony: 5,8 sekundy do setki oraz 250 km/h.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

W przypadku tego samochodu najważniejszy jest wygląd. Jedni powiedzą, że piękny, inni, że to kicz, ale na pewno nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Cały wysiłek stylistów skierowano na stworzenie nadwozia, którego nie pomylimy z żadnym innym.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Potężne, zaokrąglone błotniki, wielka jak stół maska i szeroki, pofalowany grill dodają mu agresywnego wyglądu. Z przodu FX wygląda, jakby chciał połknąć samochody, które już za chwilę będzie wyprzedzać.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

5-litrowy silnik V8 o mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Napęd na wszystkie koła przenosi automatyczna, 7-biegowa skrzynia.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Znaczne wymiary zewnętrzne nie odzwierciedlają rozmiarów wnętrza Infiniti. W środku FX jest o wiele mniejszy, niż można by się spodziewać. Jeśli pasażer i kierowca mają daleko odsunięte fotele, dla nóg pasażerów na tylnej kanapie pozostanie niewiele miejsca. Bagażnik ma pojemność tylko 410 l. Tylko, jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość auta. Po złożeniu siedzeń o regulowanym kącie pochylenia oparć do dyspozycji mamy 1305 l.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu: zintegrowany spoiler, przyciemniane szyby, a przede wszystkim kosmiczne kształty lamp i dwie rury wydechowe o ogromnej średnicy i soczystym brzmieniu.

/ 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Z boku uwagę zwracają skrzela w chromowanych ramach i potężne koła o średnicy 21 cali.

10 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Jazda tym samochodem ujawniła jego dwie największe wady: (dys)komfort resorowania i zużycie paliwa.

11 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Elektronicznie sterowane zawieszenie pracuje twardo, nawet w standardowym położeniu. Możemy je przełączyć jedynie na jeszcze twardszy tryb sport. Spore zasługi w braku komfortu mają również ogromne, szerokie koła na niskoprofilowych oponach. Dlatego przyjemnie jeździ się nim tylko po równym asfalcie, którego w naszych miastach jest raczej niewiele.

12 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Tym autem nie przejedziemy się w terenie, ale to nawet nie SUV, tylko crossover. Zawieszony nisko i twardo, by szybko i wygodnie pokonywać gładkie autostrady. Świetnie radzi sobie z szybką jazdą w zakrętach, ale pod warunkiem, że mają one równą nawierzchnię.

13 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze nie jest już tak awangardowe, ale pełne luksusu. Delikatna skóra pokrywa fotele i kierownicę. Jakość wykonania i spasowania poszczególnych elementów nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Może z wyjątkiem sporej, jak na klasę premium ilości plastiku. Dominującym kolorem jest czerń. Szkoda, że nic nie ożywia mrocznego, lecz eleganckiego wnętrza. Jedyny jasny element to tarcza klasycznego zegara.

14 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Jak przystało na nowoczesny i drogi samochód, FX pełen jest rozmaitych gadżetów. Skrzynia biegów uczy się stylu jazdy kierowcy. Fotele mają własne ogrzewanie i bardzo skuteczną wentylację. System audio firmy Bose to 11 głośników i twardy dysk do przechowywania plików z muzyką. Jest też nawigacja z dyskiem o pojemności 30 GB. Nocą światła śledzą ruch kół w zakrętach, a tempomat z laserowymi czujnikami utrzymuje odległość od poprzedzających samochodów w pełnym zakresie prędkości.

15 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

To jednak nic w porównaniu z rozbudowanym systemem parkowania, korzystającym z aż czterech kamer. Dwie umieszczono w lusterkach, jedną z tyłu i jedną z przodu. System panoramicznych kamer zapewnia widoczność w promieniu 360°. Na kolorowym wyświetlaczu nawigacji z lotu ptaka pokazuje kierowcy sytuację wokół samochodu. Można również podglądać widok z bocznych kamer, lub tylko z przedniej. Dzięki temu manewrowanie samochodem o długości 4 m i niecałych 90 cm oraz szerokości ponad metra i 90 cm staje się łatwe.

16 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

5-litrowy silnik ma ogromny apetyt na paliwo. Ponad 20 litrów na setkę w mieście i 15 na trasie to już lekka przesada.

17 / 17Wygląd to za mało

Obraz
© Marek Wieliński

Zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów wyschnie po przejechaniu niecałych 400 km. Tą wadę dostrzegą jednak tylko i wyłącznie oszczędni kierowcy, myślący ekonomicznie. Jednak nie oni są grupą docelową dla Infiniti FX 50 S za 320 800 zł. Ten samochód stworzono przede wszystkim po to, by robił wrażenie, a z tego obowiązku wywiązuje się znakomicie.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025