| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12185/infiniti-ex-concept-2.jpeg',550,412) ) |
| --- | Od samego początku wiadomo było, że projekt EX Concept przeobrazi się z czasem w produkcyjny model Infiniti EX. O ile dotychczas produkowane SUVy Infiniti przeznaczone było wyłącznie niemal na rynek północnoamerykański, o tyle auto prezentowane podczas wystawy motoryzacyjnej w Nowym Jorku ma z czasem być globalnym modelem SUV marki Infiniti.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12185/infiniti-ex-concept-5.jpeg',550,412) ) |
| --- | Ponieważ Infiniti EX może być jednym z pierwszych modeli tej marki przedstawianych klientom na nowych rynkach zbytu - choćby w Europie - tym ważniejsze jest, by ten samochód prezentował się w sposób szczególnie okazały, ale nie monumentalny na sposób amerykański. Wedle deklaracji projektantów, mający stać się wizytówką luksusowej marki koncernu Nissan model EX zaprojektowano z myślą o połączeniu stylu SUV oraz coupe. Zwrócono przy tym uwagę, by usadowienie kierowcy i rozmiary auta ułatwiały manewrowanie w zatłoczonych miastach. Samochód ma 4630 mm długości i 1800 mm szerokości, jest więc dla porównania o 37 mm krótszy i 72 mm węższy od BMW X5.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12185/infiniti-ex-concept-7.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jako, że EX Concept zaprojektowano z myślą o podjęciu produkcji, jego konstrukcje oparto na wykorzystywanej już platformie podłogowej modeli Infiniti M, FX, i prezentowanego właśnie nowego G Coupe. Do napędu produkcyjnej wersji SUV’a EX posłuży ten sam zespól napędowy, który montowany będzie we wspomnianym G Coupe, a więc całkiem nowy silnik o pojemności 3,7 litra. Moc (330 KM) tej jednostki o sekwencyjnym, wielopunktowym wtrysku i zmiennych fazach rozrządu przenoszona jest na koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej, lub pięciobiegowej skrzyni automatycznej.