INFINITI EX
Lata produkcji | 2008 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 3.0d V6 (238KM) 3.7 V6 (320KM) 2.5 (235 KM) 3.5 V6 (297 KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2800 |
Długość (mm) | 4635 |
Szerokość (mm) | 1800 |
Wysokość (mm) | 1575 |
Marka |
Infiniti EX, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. To średniej wielkości SUV, pozycjonowany poniżej największego modelu marki, jakim jest Infiniti FX. Stylistyka nie jest aż tak futurystyczna jak w przypadku większego brata, choć nawiązuje do drogi wzornictwa obranej przez firmę. Zadebiutował w 2007 roku, jednak tylko w wersji amerykańskiej. Odmiana europejska przedstawiona została rok później, w 2008 roku i szybko znalazła się w salonach sprzedaży. W Japonii model ten sprzedawany jest jako Nissan Skyline Corssover. Technologicznie właśnie bazuje na rozwiązaniach i płycie podłogowej modelu Nissan Skyline V35. Choć to najmniejszy crossover w gamie, to wymiary małe wcale nie są. Mierzy bowiem: 4,64 metra długości, 1,80 metra szerokości oraz 1,60 metra wysokości. Produkcja odbywa się w japońskich zakładach w fabryce Nissana w miejscowości Tochigi. Wyposażony jest w napęd na wszystkie koła ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic
Torque Split). Pod maską montowane są znane z innych modeli jednostki napędowe. Pierwszy stanowi wysokoprężny silnik o pojemności 3-litrów i mocy 238 KM, a drugi to benzynowa jednostka o pojemności 3.7 litra i mocy 320 KM. Na rynku Infiniti EX konkuruje z takimi modelami jak: BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60.