Trwa ładowanie...
d195wpd

IAA 2011: nowa technologia w Peugeotach

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
IAA 2011: nowa technologia w Peugeotach
(Marek Wieliński)
d195wpd

Podczas Salonu Samochodowego we Franfurcie Peugeot pokazał dwa nowe samochody. Model 508 RXH to auto bardzo bliskie produkcji, natomiast HX1 to koncepcyjny minivan zaskakujący agresywną stylistyką.

(fot. Marek Wieliński)

Skrót RXH oznacza uterenowione kombi z hybrydowym napędem na 4 koła. Rozwiązanie nazwane HYbrid4 jest nowością, która będzie trafiać do kolejnych modeli francuskiej marki. Ten nietypowy system hybrydowy wykorzystuje silnik Diesla do napędzania przednich kół oraz jednostkę elektryczną przy tylnej osi. Dzięki temu samochód będzie dysponował łącznie mocą 200 KM i 450 Nm momentu obrotowego przy zachowaniu spalania 4,0 l/100 km. Przy niskich prędkość będzie możliwa jazda z wykorzystaniem jedynie napędu elektrycznego.

d195wpd

Peugeot 508 RXH ma być samochodem z wyższej półki. Dlatego oprócz nowoczesnego napędu auto będzie oferować bogate wyposażenie i wysokiej jakości materiały. Oznacza to, że podobnie jak Citroen z serią DS, tak też Peugeot zaczyna celować w klasę premium. O skuteczności takiej polityki przekonamy się w przyszłym roku, gdy 508 RXH trafi do produkcji. Pozostaje pytanie, czy wygląd i rozwiązania techniczne pozwolą przekonać klientów mających nienajlepszą opinię o trwałości francuskich samochodów.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ HYBRYDOWEGO PEUGEOTA 508 RXH *

(fot. Marek Wieliński)

Drugi Peugeot, który debiutował we Frankfurcie to typowy koncept. Odważne stylistycznie i nietypowe nadwozie modelu HX1 pokazuje kierunek, w którym może podążyć francuska marka. Ford niedawno przekonał, że minivany o nieco bardziej sportowym zacięciu mogą się podobać wielu ojcom, którzy lubią mocniej przycisnąć pedał gazu po odwiezieniu dzieci do szkoły. Koncept Peugeota idzie kilka kroków dalej. Szeroki i stosunkowo niski van z elektrycznie wysuwanym spoilerem wyraźnie pokazuje, że sportowe aspiracje wychodzą na pierwszy plan.

d195wpd

Od strony technicznej HX1 jest zbliżone do 508 RXH. Również tutaj zastosowano układ hybrydowy jednak tym razem silnik Diesla ma 2,2 l pojemności i sam generuje 204 KM, a napędzająca tylną oś jednostka elektryczna zapewnia dodatkowe 95 KM. Wszystko to przy spalaniu 3,2 l/100 km. Dodatkowo akumulatory można naładować z domowego gniazdka i w takiej sytuacji jeździć przy wykorzystaniu jedynie napędu elektrycznego.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ KONCEPCYJNEGO PEUGEOTA HX1 * Nawet jeśli odrzucimy nietypowe drzwi i futurystyczne wnętrze to samochód byłby niezwykle ciekawą propozycją. Jednak najprawdopodobniej nie trafi on do produkcji. Choć Peugeot często prezentuje ciekawe koncepty, to niestety bardzo rzadko trafiają one do salonów.

sj

d195wpd

Podziel się opinią

Share

d195wpd

d195wpd