Honda najpopularniejszą marką jednośladów w Polsce
W 2023 r. Honda była liderem nie tylko na rynku motocykli i skuterów, ale też po raz pierwszy jednośladów w ogóle. To efekt niesłabnącej popularności modeli 125 cm3, ale też coraz większej oferty większych maszyn.
Od czasu, gdy pojawiły się problemy firm sprzedających małe jednoślady z Chin (często pod polskimi markami), zdążyliśmy się przyzwyczaić, że Honda stała się numerem jeden w Polsce, jeśli chodzi o sprzedaż motocykli i skuterów. Z jednej strony japońska marka ma bogatą i często atrakcyjną cenowo ofertę większych motocykli, a z drugiej sporą popularność zyskały jej modele 125 cm3 ze stosunkowo tanim i dobrze wyglądającym skuterem PCX125 na czele. Co ciekawe, drugim najpopularniejszym modelem Hondy w tej klasie była dużo droższa Forza 125.
W 2023 r. japońska marka sprzedała w Polsce 5839 jednośladów, co oznacza wzrost aż o 34,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku i ponad 21 proc. udziału w rynku. To natomiast zaowocowało tym, że mimo praktycznie braku w ofercie motorowerów (wyjątkiem jest crossowy CRF50F), Honda po raz pierwszy stała się liderem na całym rynku jednośladów.
Oprócz wspomnianych modeli 125 cm3, japońska marka zbiera owoce popularności maszyn klasy adventure. Honda ma w tym segmencie kultowe modele z CRF1100 Africą Twin na czele, ale dużą popularnością cieszył się również powracający do oferty Transalp czy mniejszy CRF300L. Wśród motocykli turystycznych królował NT1100, a najczęściej wybieranym sportem był CBR650R.
Honda jako jedyna marka oferuje automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów, która cieszy się zaskakującą wręcz popularnością. Wśród sprzedanych w 2023 roku motocykli, ponad połowa turystycznych NT1100, 67 proc. "Afryk" i aż 75 proc. modelu NC750 to wersje z tym właśnie rodzajem przeniesienia napędu, przy czym Gold Wing oferowany był tylko ze skrzynią DCT.