Honda Insight

None

Obraz

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Hybrydowy pojazd Hondy nawiązuje do pierwszego modelu o tej nazwie, zaprezentowanego w 1999 roku.

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Insight Hybrid to powrót do aerodynamicznych linii nadwozia, które pomagają zoptymalizować osiągi napędu benzynowo-elektrycznego.

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Insight jest napędzany unowocześnionym silnikiem benzynowym o pojemności 1.3 l i mocy 88 KM oraz niewielkich rozmiarów, płaskim silnikiem elektrycznym o mocy 14 KM.

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Jednostka elektryczna wykorzystywana jest podczas wytracania prędkości, jako generator odzyskujący energię. Pozyskana energia gromadzona jest w bateriach, a następnie używana do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania.

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Takie samo rozwiązanie znajdziemy w hybrydowym modelu Civic. Jednak tu układ hybrydowy jest o 19 procent mniejszy i o 28 procent lżejszy, niż stosowany w Civicu sedan i waży 58 kg. Firma Sanyo dostarcza akumulator niklowo- metalowy, który znajduje się pod podłogą bagażnika i składa się z siedmiu modułów (w Civicu z jedenastu).

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Hybrydowy zestaw z bezstopniową skrzynią zapewnia przyspieszenie do setki w 12,6 sekundy i prędkość maksymalną 186 km/h.

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Po lewej stronie kolumny kierowniczej znajduje się zielony przycisk. Sprawia, że silnik traci cztery procent mocy, częściej włączana jest funkcja start-stop, a klimatyzacja zapewnia tylko przewietrzanie, a nie schładzanie wnętrza.

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Aby bardziej efektywnie wykorzystać napęd hybrydowy, nad górną częścią tablicy przyrządów umieszczono trójkolorowy wskaźnik. Zielony to jazda ekonomiczna, niebiesko-zielony - mało wydajna, a niebieski - nieekonomiczna. Wskaźnik zmieniający kolory połączono ze specjalnym diagramem, który informuje o bieżącym zużyciu paliwa. Wyświetlacz umieszczony w środku obrotomierza pokazuje jak agresywnie kierowca przyspiesza i hamuje, zachęcając go do oszczędnej jazdy.

/ 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Aby kierowca lepiej widział swoje postępy w ecodrivingu, na ikonach, prezentujących łodygi roślin pojawią się liście. Jeśli kierowca nie jeździ ekologicznie - drzewko opada z liści. Eko-drzewko to świetny pomysł. Nie tylko dlatego, że zachęca kierowcę do rozsądnej jazdy, ale również odwraca jego uwagę od tandetnych plastików i niezbyt atrakcyjnego wnętrza. Z przyjemnością można patrzeć jedynie na tablicę zegarów. Reszta wygląda po prostu kiepsko. Szkoda, że wnętrza modelu Insight nie udało się wykończyć chociaż na takim poziomie jak w modelu Civic.

10 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Wyświetlacz informuje kierowcę o historii ekojazdy w całym okresie użytkowania pojazdu. Pod koniec każdego przejazdu prowadzącemu zostają przyznane punkty. Jeśli styl jazdy okaże się mało ekonomiczny, na wyświetlaczu pojawi się symbol więdnącej rośliny.

11 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

To zabawa całkiem na serio, bo dla pierwszej osoby, która zgłosi się do salonu z wyświetlonym na komputerze pucharem, przewidziano nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Każdy kolejny użytkownik Insighta, który zdobędzie puchar, też może liczyć na nagrody.

12 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Aerodynamiczny kształt nadwozia pozwala na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 4,4 l/100 km. W codziennej miejskiej eksploatacji będzie to jednak co najmniej 6 litrów.

13 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Insight jest napędzany unowocześnionym silnikiem benzynowym o pojemności 1.3 l i mocy 88 KM oraz małym silnikiem elektrycznym o mocy 14 KM. Jednostka elektryczna wykorzystywana jest podczas wytracania prędkości, jako generator odzyskujący energię. Pozyskana energia gromadzona jest w bateriach, a następnie używana do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania. Układ hybrydowy jest o 19 procent mniejszy i o 28 procent lżejszy, niż stosowany w Civicu sedan - waży 58 kg.

14 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

W ekologiczną podróż możemy zabrać 408 l bagażu przy standardowej pozycji siedzeń. Umieszczenie układu napędowego i zestawu baterii pod podłogą oznacza, że oparcia siedzeń tylnego rzędu można złożyć, tworząc płaską przestrzeń ładunkową i zwiększając pojemność bagażnika do 1017 litrów.

15 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

To zdecydowana przewaga modelu Insight nad Civic’iem w którym nie można złożyć oparć tylnej kanapy, bo przestrzeń między siedzeniami i bagażnikiem szczelnie wypełniają akumulatory.

16 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Charakterystyczny tył z podwójną szybą, podobne rozwiązanie zastosowano w Citroenie C4. Wygląda ciekawie, ale niestety pogarsza widoczność. Całe nadwozie przypomina wielką rynkową konkurentkę Hondy - Toyotę Prius.

17 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Za podstawową wersję Insight'a przyjdzie zapłacić 75 tys. 900 zł. Za tą kwotę, oprócz ekonomicznego samochodu ze składanym drugim rzędem siedzeń, Honda oferuje między innymi automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby, komplet poduszek powietrznych oraz system kontroli trakcji. Niestety za radio trzeba dopłacić, podobnie jak za roletę bagażnika i autoalarm.

18 / 18Czysta ekologia, kiepska ekonomia

Obraz
© Marek Wieliński

Insight to kolejna obok Civica hybryda Hondy, która do gustu może przypaść jedynie najzagorzalszym ekologom. W normalnej eksploatacji spalanie będzie niewiele mniejsze, niż w aucie z samym tylko silnikiem spalinowym o pojemności 1.3. Ta hybryda przegra rywalizację w oszczędzaniu z dieslem, albo samochodem na gaz. W dodatku trudno ją nazwać pełną, bo nie umożliwia jazdy na samym tylko silniku elektrycznym, tak jak w przypadku Priusa. Jedyny plus to niski poziom emisji dwutlenku węgla.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy