Trwa ładowanie...

Honda Civic VIII generacji

Honda Civic VIII generacji
dyub4fz
dyub4fz

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8643/civic-2005-01.jpeg',550,367) ) |
| --- | Pierwsze informacje na temat nowej, ósmej już generacji Hondy Civic są tyleż ciekawe, co niejednoznaczne. Wprawdzie przełomu nie będzie, bo Honda nie rezygnuje, a wręcz mocniej jeszcze podkreśla sportowy styl swego kompaktu, ale nie wiadomo, czy rzeczywiście nowy Civic będzie bardziej dynamiczny, od tego sprzedawanego obecnie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8643/civic-2005-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Zacząć trzeba od informacji, że nowy Civic jest krótszy o 35 mm, szerszy o 65 mm i niższy o 35 mm od sprzedawanego wciąż poprzednika. Taka zmiana proporcji brzmi doskonale dla każdego entuzjasty dynamicznej jazdy. Zważyć trzeba jednak, że przedstawiono dotychczas zdjęcia jedynie pięciodrzwiowej wersji Civica, zaś generacja sprzedawana obecnie bardzo różni się od siebie w wersji 3- i 5-drzwiowej. Jeśli by więc przyjąć, że porównanie przedstawione w komunikacie prasowym dotyczy wersji pięciodrzwiowej, to byłaby nowa wersja 5-dzwiowa i tak wyższa i dłuższa, niż stara 3-dzwiowa ...Zmiany nie muszą więc koniecznie oznaczać, że nowa sylwetka będzie miała bardziej sportowe proporcje.

dyub4fz

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8643/civic-2005-07.jpeg',550,367) ) |
| --- | Duże zmiany dotyczą zapowiadanej palety dostępnych silników. Podstawową jednostką pozostanie silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra, który teraz będzie… SŁABSZY od tego oferowanego obecnie: zamiast 90 KM, rozwijać on będzie moc maksymalną zaledwie 81 KM – bardzo słabiutko! Producent danych tych nie komentuje w żaden sposób, można się więc domyślać, że stary silnik trzeba było przeprojektować tak, by spełniał nowe normy emisji spalin.
Dużą wagę przywiązuje producent do wprowadzenia całkiem nowej jednostki benzynowej 1,8 o mocy 140 KM, która zastąpi sprzedawany obecnie silnik 1,6 (110 KM). W nowym Civicu montowany ma być ponadto doskonały silnik wysokoprężny 2,2 i-CTDi o mocy 140 KM, który dotychczas znaliśmy z Accorda i CR-V. Obie te jednostki zapewnią zapewne dużo frajdy, ale oczekiwać można, że wyposażone w nie Civic’ki kosztować będą krocie. Wszak w sprzedawanych obecnie autach różnica pomiędzy silnikami 1,4 i 1,6 wynosi około 10 tys zł. – a z pewnością urośnie ona jeszcze, gdy wybierać przyjdzie pomiędzy silnikiem o mocy 81 KM i 140 KM. Co do świetnego diesla, to napędzany nim Accord jest o przeszło 20 tys droższy, niż Accord z dwulitrowym silnikiem benzynowym. ...Oby nie było tak, że dynamiczniejsze okażą się tylko te ekskluzywne, drogie wersje - zaś podstawowe oferować będą mniej sportowych wrażeń, niż te sprzedawane obecnie

Na szczegóły techniczne poczekać przyjdzie na jesienną premierę nowego Civica, która nastąpi podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Ceny poznamy zapewne dopiero na początku przyszłego roku, kiedy Civic VIII generacji trafi wreszcie do salonów.

dyub4fz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dyub4fz
Więcej tematów