Trwa ładowanie...

Hero Electric będzie produkować milion elektrycznych skuterów rocznie

Jeśli ktoś jeszcze wątpi w to, że elektryczne jednoślady będą szybko zyskiwały na popularności, to właśnie dostanie mocny dowód na to, że w przyszłość coraz częściej będziemy jeździć na prąd. Indyjska firma Hero Electric zapowiedziała właśnie, że ma zamiar produkować milion elektrycznych skuterów rocznie.

Hero Electric Optima HXHero Electric Optima HXŹródło: Materiały prasowe, fot: Hero Electric
d18tafa
d18tafa

Indie to dziś największy rynek jednośladów na świecie, a przy tym taki, na którym mocno liczy się cena. Popularyzacja elektrycznych skuterów w tym kraju to zatem dobry wskaźnik tego, że takie pojazdy mogą trafić do masowego klienta, a nie być drogą ciekawostką dla zwolenników jazdy na prądzie. Firma Hero Electric zapowiedziała właśnie, że w najbliższym czasie przeznaczy na rozwój 7 mld rupii, czyli równowartość ponad 350 mln zł.

Naveen Munjal, dyrektor zarządzający Hero Electric, powiedział, że co roku sprzedaż elektrycznych jednośladów się podwaja i już za 5 lat będą one stanowiły 10 proc. rynku wszystkich motocykli i skuterów. Nic dziwnego, że jego firma, która ma 40-procentowy udział w indyjskim rynku jednośladów na prąd, ma ambitne plany.

Aktualnie Hero Electric produkuje 75 tys. pojazdów rocznie, ale zgodnie z założeniami już za kilka lat możliwości produkcyjne tej firmy mają wynieść milion elektrycznych jednośladów każdego roku. Już w pierwszym etapie osiągnięta ma być liczba 300 tys.

Oczywiście nadal daleko będzie elektrycznym jednośladom do pokonania tych spalinowych. Wystarczy wspomnieć, że produkująca te drugie firma Hero MotoCorp (oddzielna od Hero Electric) wyprodukowała 100 mln jednośladów w 37 lat i cały czas zwiększa zwiększa swoje możliwości w tej kwestii.

d18tafa

Z drugiej strony tempo wzrostu popularności motocykli i skuterów elektrycznych jest bardzo duże. Szczególnie modele miejskie, przy których mały zasięg nie jest dużym problemem, będą ciekawą alternatywą dla modeli spalinowych. Dobre osiągi, a z drugiej strony coraz ostrzejsze normy emisji spalin, będą zachęcać klientów i producentów do skuterów i motocykli na prąd. Choć na razie elektryczne jednoślady są bardzo niszowe na tle samochodów z takim napędem, to może się to szybko zmienić nie tylko w Indiach, ale też u nas.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj