Harley-Davidson Road Glide – cena, informacje, dane techniczne

Harley-Davidson kojarzy się nie tylko z typowymi cruiserami, ale też z ich turystycznymi wersjami, które wyposażone są w ogromne owiewki i systemy multimedialne uprzyjemniające dalekie podróże. To właśnie taki modelem jest Road Glide.

Harley-Davidson Road Glide LimitedHarley-Davidson Road Glide Limited
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Harley-Davidson Road Glide to motocykl, po którym już na pierwszy rzut oka można poznać jego przeznaczenie. Ogromna owiewka z szerokimi światłami ma przede wszystkim za zadanie osłonić przed wiatrem podczas pokonywania długich kilometrów na autostradach i drogach krajowych. Do tego model ten standardowo ma zamontowane gmole, co też jest popularne właśnie w modelach turystycznych.

Harley-Davidson Road Glide dostępny jest w Polsce w trzech wersjach. Dwie podstawowe to Special oraz Limited. Ta pierwsza jest bardziej goła. Ma zamontowane po bokach dwa kufry, a przy zegarach znajduje się system multimedialny Boom! z dwoma głośnikami o obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto. Odmiana Limited ma również rozbudowane osłony na nogi, a przede wszystkim oparcie dla pasażera połączone z kufrem centralnym.

Harley-Davidson Road Glide Special
Harley-Davidson Road Glide Special © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Obie podstawowe odmiany motocykla Harley-Davidson Road Glide napędzane są dwucylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 1868 cm3, którego maksymalna moc wynosi 89 KM przy 5020 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 3000 obr./min. Zbiornik paliwa mieści 22,7 l. W ofercie znajduje się też lepiej wyposażony Harley-Davidson CVO Road Glide, który choć bardziej przypomina wersję Special, to napędzany jest większym silnikiem o pojemności 1923 cm3, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 171 Nm.

Harley-Davidson Road Glide to prawdziwy krążownik szos, który w wersji Special mierzy 2430 mm długości i waży 371 kg, a jego siedzisko znajduje się na wysokości 695 mm. Natomiast odmiana Limited ma 2595 mm długości, siedzenie na wysokości 735 mm i waży aż 407 kg.

Harley-Davidson Road Glide Limited
Harley-Davidson Road Glide Limited © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Harley-Davidson Road Glide Special kosztuje od 127 030 zł I dostępny jest w dziewięciu wariantach kolorystycznych. Natomiast odmiana Limited to wydatek przynajmniej 127 980 zł i w tym przypadku można wybierać z dwunastu wersji malowania. Harley-Davidson CVO Road Glide sprzedawany jest tylko w jednym szarym kolorze (Sand Dune) i kosztuje 179 170 zł.

Harley-Davidson Road Glide Special
Harley-Davidson Road Glide Special © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3