Harley-Davidson prezentuje nowości w liniach modelowych Softail, Touring oraz CVO
Harley-Davidson pokazał wszystkie zmiany i modyfikacje w dotychczas oferowanych motocyklach na jednej prezentacji. Najbardziej zmieniły się modele Street Bob i Fat Boy, ale też większe maszyny otrzymały sporo nowości.
Modele serii Softail to trzon amerykańskiej marki. Na 2021 r. Harley-Davidson Street Bob otrzymał większy silnik Milwaukee-Eight 114 w miejsce 107. Liczby te oznaczają pojemność dwucylindrowej jednostki w calach sześciennych, zatem 114 odpowiada 1868 cm3. Taka zmiana oczywiście przekłada się na lepsze przyspieszenie – i to nie tylko do 100 km/h, ale w jeszcze większym stopniu powyżej tej prędkości.
Minimalistyczną stylistykę Street Boba idealnie podsumowuje umieszczenia wyświetlacza w kierownicy, dzięki czemu motocykl na pierwszy rzut oka wygląda, jakby nie miał zegarów. Mimo klasycznej stylistyki model ten ma też np. gniazdo USB, czy mocne przednie światło LED. Z przodu pracuje oldschoolowo wyglądające zawieszenie z widelcem typu cartridge o zmniejszonej masie. Harley-Davidson Street Bob ma też nowe wersje kolorystyczne z charakterystyczną jedynką na baku.
Nie silnik, ale styl zmienił natomiast Harley-Davidson Fat Boy. Model ten ocieka teraz chromem, którym pokryto cały przód maszyny (zawieszenie i lampa), ale też silnik Milwaukee-Eight 114 oraz wydech. Chrom znalazł się też na innych elementach jak wspornik tylnego błotnika, konsola na baku czy osłona filtru powietrza. Całość uzupełniają pełne aluminiowe koła nazwane Lakester o średnicy 18 cali z (obowiązkowymi w tym modelu) szerokimi oponami. Nowy Fat Boy dostępny jest w czterech stonowanych wersjach kolorystycznych.
Harley-Davidson wprowadził też szereg nowości do linii Touring. Modele Road King Special, Road Glide Special i Street Glide Special otrzymały nową niskoprofilową osłonę silnika. Dwa ostatnie z nich dostępne są teraz też w dwubarwnym malowaniu, ale przede wszystkim oferowane są w wersji chromowanej lub czarnej. Motocykle Road King Special i Street Glide Special zostały wyposażone w nowy reflektor przedni LED Daymaker.
Modele Harleya-Davidsona oznaczone CVO (Custom Vehicle Operations) to najdroższe, najmocniejsze (silnik Milwaukee-Eight 117) oraz wyposażone w specjalne elementy wykończenia motocykle amerykańskiej marki. Na rok 2021 wszystkie cztery modele CVO otrzymały nowe opcje lakieru, ale najważniejszą nowością jest system Harley-Davidson Audio, który powstał przy współpracy z firmą Rockford Fosgate. Jest to najlepszy system audio, jaki do tej pory oferowała amerykańska marka. Ma on nowe głośniki i wzmacniacz. Jest on oferowany nie tylko w modelach CVO, ale też do innych wersji tych motocykli linii Touring i Trike (również starszych, produkowanych od 2014 r.). Modele CVO w standardzie (a Touring jako opcję) otrzymały też ulepszony zestaw elektronicznych systemów bezpieczeństwa RDRS.
W ten sposób jednocześnie poznaliśmy niemal wszystkie nowości Harleya-Davidsona na 2021 r., wśród których pojawiły się też dodatki jak podgrzewane i chłodzone siedzisko czy alternatywne wydechy. Niemal, gdyż czeka nas najbardziej wyczekiwana premiera zupełnie nowego dla amerykanów modelu – Harleya-Davidsona Pan America. Ten turystyk typu adventure oficjalnie zadebiutuje 22 lutego 2021 r.