Harley-Davidson potwierdził zupełnie nowy model 1250 Custom
Co zrobić, jeśli z jednej strony zapowiada się powrót do korzeni, a z drugiej - twój poprzednik na stanowisku dyrektora firmy zainwestował ogromne pieniądze w nową platformę? Stworzyć Harleya-Davidsona 1250 Customa. Właśnie mamy kolejne potwierdzenie, że model ten zadebiutuje niedługo.
Premiera modelu Pan America 1250 była bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń dla amerykańskiej marki w ostatnich latach. To turystyczny model typu adventure, czyli coś, czego Harley-Davidson jeszcze nie miał. Jednak podczas premiery oficjalnie potwierdzono, że niedługo na rynku pojawi się kolejny model z tym samym nowym silnikiem Revolution Max 1250. Tak jak na wpół oficjalnie informacja o tym pojawiła się już wcześniej, tak teraz możemy być pewni, że Harley-Davidson 1250 Custom zbliża się dużymi krokami.
Choć Jochen Zeitz, nowy szef Harleya-Davidsona, zapowiedział, że marka skupi się na najbardziej typowych dla siebie motocyklach, to po prostu nie mógł wyrzucić do kosza modelu Pan America, który był już praktycznie gotowy. Dzięki pojawieniu się zapowiedzi na stronie amerykańskiej marki pod koniec 2020 r. dowiedzieliśmy się, że jeszcze jeden nowy projekt zostanie doprowadzony do końca. Jednak tutaj kluczowy był fakt wykorzystania rozwiązań opracowanych na potrzeby modelu typu adventure.
Na wideo zaprezentowanym podczas premiery modelu Pan America Alex Bozmoski, główny inżynier Harleya-Davidsona, powiedział, że wykorzystali platformę nowego modelu adventure przy tworzniu kolejnego motocykla, czyli cruisera 1250 Custom. Po raz pierwszy usłyszeliśmy o nim w 2018 r., gdy został zaprezentowany jako koncept, ale przez kolejne lata niewiele się mówiło o tym projekcie. Teraz powiedziano, że pojawi się niedługo. Jego sercem będzie ten sam silnik co w modelu Pan America. Oznacza widlastego dwucylindrowca o pojemności 1250 cm3, maksymalnej mocy 152 KM przy 8750 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 128 Nm przy 6750 obr./min.
Z jednej strony tradycyjnie dla Harleya-Davidsona będzie to cruiser, ale z drugiej o zupełnie innej charakterystyce niż modele Softail. Zarówno z powodu silnika, jak i wyglądu bliżej mu będzie do V-Roda, który zniknął z oferty kilka lat temu. Bardziej sportowy wygląd, spora moc i wysokie jak na silnik Harleya obroty mogą przyciągnąć do modelu 1250 Custom klientów, którzy wcześniej kupowali właśnie V-Roda. Jedno jest pewne – jeśli wersja produkcyjna zachowa stylistykę motocykla koncepcyjnego, to będzie to bardzo atrakcyjnie wyglądająca maszyna.