Harley-Davidson potwierdził zupełnie nowy model 1250 Custom

Co zrobić, jeśli z jednej strony zapowiada się powrót do korzeni, a z drugiej - twój poprzednik na stanowisku dyrektora firmy zainwestował ogromne pieniądze w nową platformę? Stworzyć Harleya-Davidsona 1250 Customa. Właśnie mamy kolejne potwierdzenie, że model ten zadebiutuje niedługo.

Harley-Davidson 1250 CustomHarley-Davidson 1250 Custom
Źródło zdjęć: © YouTube.com | Harley-Davidson
Szymon Jasina

Premiera modelu Pan America 1250 była bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń dla amerykańskiej marki w ostatnich latach. To turystyczny model typu adventure, czyli coś, czego Harley-Davidson jeszcze nie miał. Jednak podczas premiery oficjalnie potwierdzono, że niedługo na rynku pojawi się kolejny model z tym samym nowym silnikiem Revolution Max 1250. Tak jak na wpół oficjalnie informacja o tym pojawiła się już wcześniej, tak teraz możemy być pewni, że Harley-Davidson 1250 Custom zbliża się dużymi krokami.

Choć Jochen Zeitz, nowy szef Harleya-Davidsona, zapowiedział, że marka skupi się na najbardziej typowych dla siebie motocyklach, to po prostu nie mógł wyrzucić do kosza modelu Pan America, który był już praktycznie gotowy. Dzięki pojawieniu się zapowiedzi na stronie amerykańskiej marki pod koniec 2020 r. dowiedzieliśmy się, że jeszcze jeden nowy projekt zostanie doprowadzony do końca. Jednak tutaj kluczowy był fakt wykorzystania rozwiązań opracowanych na potrzeby modelu typu adventure.

Harley-Davidson 1250 Custom
Harley-Davidson 1250 Custom © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Na wideo zaprezentowanym podczas premiery modelu Pan America Alex Bozmoski, główny inżynier Harleya-Davidsona, powiedział, że wykorzystali platformę nowego modelu adventure przy tworzniu kolejnego motocykla, czyli cruisera 1250 Custom. Po raz pierwszy usłyszeliśmy o nim w 2018 r., gdy został zaprezentowany jako koncept, ale przez kolejne lata niewiele się mówiło o tym projekcie. Teraz powiedziano, że pojawi się niedługo. Jego sercem będzie ten sam silnik co w modelu Pan America. Oznacza widlastego dwucylindrowca o pojemności 1250 cm3, maksymalnej mocy 152 KM przy 8750 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 128 Nm przy 6750 obr./min.

Z jednej strony tradycyjnie dla Harleya-Davidsona będzie to cruiser, ale z drugiej o zupełnie innej charakterystyce niż modele Softail. Zarówno z powodu silnika, jak i wyglądu bliżej mu będzie do V-Roda, który zniknął z oferty kilka lat temu. Bardziej sportowy wygląd, spora moc i wysokie jak na silnik Harleya obroty mogą przyciągnąć do modelu 1250 Custom klientów, którzy wcześniej kupowali właśnie V-Roda. Jedno jest pewne – jeśli wersja produkcyjna zachowa stylistykę motocykla koncepcyjnego, to będzie to bardzo atrakcyjnie wyglądająca maszyna.

Harley-Davidson 1250 Custom
Harley-Davidson 1250 Custom © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025