Harley-Davidson Hydra-Glide Revival pozwala przenieść się w czasie

Hydra-Glide Revival to czwarty motocykl z serii Ikon Harleya. Trudno dziś o bardziej klasycznie wyglądający motocykl w ofercie Amerykanów, gdyż nowa limitowana maszyna nawiązuje do modeli sprzed 70 lat. W Milwaukee stworzyli kolejne dzieło sztuki na dwóch kołach.

Harley-Davidson Hydra-Glide RevivalHarley-Davidson Hydra-Glide Revival
Źródło zdjęć: © Harley-Davidson | Buddy Wilinski
Szymon Jasina

Ikony to chyba najciekawszy projekt H-D ostatnich lat. Do tej pory dostaliśmy takie limitowane modele jak Electra Glide Revival, Low Rider El DiabloElectra Glide Highway King. Czwarty rok projektu to też czwarta Ikona. Model Hydra-Glide Revival upamiętnia 75. rocznicę wprowadzenia (w 1949 roku) teleskopowego przedniego zawieszenia Hydra-Glide do modeli Harley-Davidson E i F, które znacząco poprawiło komfort podróżowania.

Współczesna maszyna jest pełna inspiracji motocyklami z Milwaukee z lat 50. Hydra-Glide Revival jest pokryta lakierem Redline Red z paskiem w kolorze Birch White po bokach zbiornika paliwa, takim samym wzorem jak w modelach z 1956 roku. Chromowane emblematy "Harley-Davidson V" inspirowane są oryginałami umieszczanymi na zbiornikach z lat 1955-56. Nawet wygląd prędkościomierza nawiązuje do elementu oferowanego w latach 1954-55.

Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius

Mierząca 53,3 cm szyba w dolnej części ma kolor czerwony, pasujący do lakieru. Natomiast przednie zawieszenie, wydech i silnik ociekają chromem, który też pokrywa klasycznie wyglądający, okrągły filtr powietrza. Oldschoolowo wyglądające błotniki kryją koła ze szprychowymi felgami również pokrytymi chromem.

Tym, co mocno rzuca się w oczy, jest skórzane siedzisko z frędzlami i pasujące do niego skórzane kufry ozdobione chromowanymi concho z akrylowym czerwonym wnętrzem, chromowanymi ćwiekami, frędzlami, białymi lamówkami i kontrastującymi czerwonymi szwami. Mimo swojego wyglądu są one zamykane na klucz i są wodoodporne, a do tego są wykonane tak, aby zachować swój kształt przez długie lata. Dodatkowo skórzany pasek w tym samym stylu znalazł się na zbiorniku paliwa.

Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius

Za napęd modelu Hydra-Glide Revival odpowiada silnik Milwaukee-Eight 114 (1868 cm3). Dla pragnących jeszcze większej mocy dostępne są zestawy tuningowe Harley-Davidson Screamin’ Eagle. W kontraście do wyglądu, motocykl ten ma kilka nowoczesnych dodatków. Z tyłu zamontowano regulowane zawieszenie, a z przodu reflektor LED. Model ten jest również wyposażony w tempomat.

Harley-Davidson Hydra-Glide Revival limitowany jest do 1750 sztuk na całym świecie. W Polsce jego cena to 35 220 euro, czyli nieco ponad 150 tys. zł.

Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
Harley-Davidson Hydra-Glide Revival © Harley-Davidson | Buddy Wilinski, Josh Kurpius
Wybrane dla Ciebie
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji