Trwa ładowanie...

Harley-Davidson CVO Road Glide RR - przekroczyć 2 litry i to z przytupem

Harley-Davidson pokazał limitowany model CVO Road Glide RR. Co tu dużo mówić - choć dostał on wyjątkowe malowanie, to chodzi tu po przede wszystkim o moc, moment obrotowy i ogromny silnik. Każdy z tych parametrów jest rekordowy w historii marki.

Harley-Davidson CVO Road Glide RRHarley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson
d4mvlat
d4mvlat

Skojarzenie z serią wyścigową King of the Baggers jest tu jak najbardziej na miejscu. Jak wyjaśnia Harley w informacji o nowym modelu, do jego stworzenia wykorzystano właśnie doświadczenie i technologie znane z konstruowania wyczynowych maszyn startujących w tych zawodach. Nawet malowanie modelu CVO Road Glide RR zostało wykonane na bazie tego, jakie wykorzystuje fabryczny zespół Harleya-Davidsona.

Przejdźmy jednak do kwestii technicznych, bo to one są tu najbardziej imponujące. Przypomnę tylko, że największy do tej pory seryjnie montowany silnik Harleya ma 121 cali sześciennych, czyli minimalnie poniżej 2 l. Jest on dostępny w wersji standardowej oraz podkręconej High Output w modelu CVO Road Glide ST. W tej drugiej generuje 128 KM i 193 Nm.

Można też wspomnieć, że w USA Harley oferuje same silniki o większej pojemności - 131 i 135 cali sześciennych. Jednak je można kupić tylko "na podmiankę", a nie są (na razie) montowane w motocyklach wyjeżdżających z salonów. A raczej nie były. Gdyż Harley-Davidson CVO Road Glide RR dostał jednostkę Milwaukee-Eight 131, czyli o pojemności (na nasze) aż 2147 cm3.

Harley-Davidson CVO Road Glide RR Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson

I tu trzeba podkreślić, że ma ona inne parametry niż ta, którą można dostać w skrzyni jako "część zamienną". Ta jest mocniejsza i to nawet od "skrzynkowej" 135. Jak to dokładnie wygląda? 155 KM i 204 Nm to po prostu potęga. Jeśli chodzi o moment obrotowy to oczywiście rekord w historii Harleya, ale tak samo jest z mocą, gdyż nawet Pan America ma blisko 3 KM mniej.

d4mvlat

Oprócz silnika Harley-Davidson CVO Road Glide RR ma też sporo innych zmian względem standardowego modelu. Motocykl ten ma w pełni tytanowy wydech Akrapoviča, hamulce Brembo, a także sportowe zawieszenie firmy Öhlins, które jest wyższe niż standardowo, aby pozwolić na większe przechyły w zakrętach. Imponuje też, że mimo większego silnika odmiana RR waży 360 kg, czyli jest aż o 23 kg lżejsza od już odchudzonego modelu ST (o 12 kg względem zwykłego Road Glide’a). Osiągnięto to dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego i aluminium.

Harley-Davidson CVO Road Glide RR Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson

To jeśli już zajaraliście się tematem tego rekordowego Harleya-Davidsona, to mam dwie smutne wiadomości. Pierwsza jest taka, że każdy ze 131 ręcznie składanych egzemplarzy będzie kosztował zawrotne 110 tys. dol., co nawet przy aktualnym bardzo dobrym kursie oznacza 424 tys. zł. A drugą jest to, że model ten dostępny będzie tylko w USA. Nam w Europie pozostaje czekać na bardziej przyziemne modele z silnikiem 131, a jestem przekonany, że w końcu takie zobaczymy, gdyż naturalna ewolucja Harleyów wygląda tak, że co jakiś czas pojawia się coraz większy Milwaukee-Eight.

Harley-Davidson CVO Road Glide RR Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RR Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RR Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RR Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RR Harley-Davidson
Harley-Davidson CVO Road Glide RRŹródło: Harley-Davidson
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4mvlat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4mvlat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj