Golf TDI - VW Castrol Cup
None
Golf TDI - VW Castrol Cup
Wymiana kół podczas wyścigu jest obowiązkowa. Zadanie ułatwia pneumatyczny podnośnik. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, wewnętrzne koła Golfa odrywają się nieraz od nawierzchni, mimo montażu obniżonego i utwardzonego zawieszenia oraz stosunkowo szerokiego nadwozia. (Fot. Grzegorz Kozera)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Wszyscy zawodnicy otrzymali identyczne samochody. Kluczową rolę odgrywają więc umiejętności i wola walki. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
"Zapinki" na tylnej klapie, bardziej agresywny przedni zderzak oraz kilka innych, drobnych zmian nadaje Golfowi wyścigowego sznytu. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Pucharowe Golfy różnią się jedynie kolorami nadwozia oraz ilością reklam. Na torze jednak nie pojawiały się samochody bez naklejek - reklamy firm odpowiadających za zorganizowanie mistrzostw były obowiązkowym wyposażeniem każdego Golfa. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Postój auta w boksie może mieć nieraz kluczowe znaczenie dla wyników wyścigu. W przeciwieństwie do aut Formuły 1, Golfy mają koła mocowane aż na 5 śrub, co utrudnia nieco pracę mechanikom. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Gdy stawka zawodników jedzie w dużej grupie, wszelkiego rodzaju wypychania z toru nie należą do rzadkości. Dla wielu kibiców jest to najciekawszy moment wyścigu. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Po podłączeniu przewodu ze sprężonym powietrzem, samochód odrywa się od nawierzchni, dzięki wbudowanym podnośnikom. Zadanie mechaników sprowadza się do wymiany kół, ew. dokonania drobnych napraw. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Przestrzeń za przednią felgą jest szczelnie wypełniona przez potężną tarczę hamulcową. Pełne wykorzystanie możliwości hamulców firmy Alcon będzie możliwe dopiero w tym sezonie, gdy Golfy będą startowały na oponach typu slick. (Fot. Tomasz Helman)
Golf TDI - VW Castrol Cup
Pozostawienie choćby niewielkiej przestrzeni po wewnętrznej części zakrętu jest zazwyczaj bezlitośnie wykorzystywane przez konkurentów.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Sportowe zawieszenie zredukowało do minimum przestrzeń między oponą, a błotnikiem. Nawet drobne wygięcie elementów blacharskich może spowodować ich ocieranie o oponę.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Rozbudowana klatka bezpieczeństwa została wykonana z chromowo-molibdenowych rur. Zapewnia bezpieczeństwo podczas kolizji, a także nadaje sztywność karoserii, co jest szczególnie odczuwalne podczas pokonywania szybkich, długich zakrętów, kiedy przeciążenia osiągają wysokie wartości.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Na pierwszy rzut oka trudno poznać, że zderzak nie jest seryjnym elementem - idealnie współgra ze stylistką Golfa.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Uchwyt do mocowania liny holowniczej jest wymogiem regulaminu. Dzięki zmodyfikowanemu zderzakowi, pod maskę dociera większa ilość chłodnego powietrza.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Niski prześwit nadwozia sprawdza się doskonale na torach wyścigowych - obniża środek ciężkości, co pozwala pokonywać zakręty z większymi prędkościami.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Zacięte pojedynki często prowadzą do strat w sprzęcie.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Podczas pierwszych okrążeń stawka jedzie w zwartej grupie. Dochodzi wówczas do największej liczby kolizji i wypchnięć z toru.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Wyrównane moce silników sprawiają, że zawodnicy najczęściej mają okazję do wyprzedzania podczas hamowania lub podczas pokonywania zakrętów. Nierzadko dochodzi wówczas do fizycznego kontaktu wyścigówek.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Zastosowanie wyścigowych stabilizatorów zredukowało przechyły nadwozia do minimum. Ustawione w "negatywie" koła, pozwalają na pokonywanie zakrętów z większymi prędkościami, niż ma to miejsce w przypadku standardowego ustawienia geometrii podwozia.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Puchar był rozgrywany na czeskich, niemieckich oraz polskich torach. W przyszłym sezonie zawodnicy wyruszą również na Węgry oraz do Francji.
Golf TDI - VW Castrol Cup
Wnętrze samochodów wyścigowych jest zazwyczaj bardzo surowe. W środku Golfa TDI można znaleźć sportowy fotel, pasy bezpieczeństwa, regulowany korektor siły hamowania, panel sterujący systemem gaśniczym oraz zegar zliczający czasy okrążeń.