Golf TDI - VW Castrol Cup

None

Obraz

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Wymiana kół podczas wyścigu jest obowiązkowa. Zadanie ułatwia pneumatyczny podnośnik. (Fot. Tomasz Helman)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, wewnętrzne koła Golfa odrywają się nieraz od nawierzchni, mimo montażu obniżonego i utwardzonego zawieszenia oraz stosunkowo szerokiego nadwozia. (Fot. Grzegorz Kozera)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Wszyscy zawodnicy otrzymali identyczne samochody. Kluczową rolę odgrywają więc umiejętności i wola walki. (Fot. Tomasz Helman)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

"Zapinki" na tylnej klapie, bardziej agresywny przedni zderzak oraz kilka innych, drobnych zmian nadaje Golfowi wyścigowego sznytu. (Fot. Tomasz Helman)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Pucharowe Golfy różnią się jedynie kolorami nadwozia oraz ilością reklam. Na torze jednak nie pojawiały się samochody bez naklejek - reklamy firm odpowiadających za zorganizowanie mistrzostw były obowiązkowym wyposażeniem każdego Golfa. (Fot. Tomasz Helman)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Postój auta w boksie może mieć nieraz kluczowe znaczenie dla wyników wyścigu. W przeciwieństwie do aut Formuły 1, Golfy mają koła mocowane aż na 5 śrub, co utrudnia nieco pracę mechanikom. (Fot. Tomasz Helman)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Gdy stawka zawodników jedzie w dużej grupie, wszelkiego rodzaju wypychania z toru nie należą do rzadkości. Dla wielu kibiców jest to najciekawszy moment wyścigu. (Fot. Tomasz Helman)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Po podłączeniu przewodu ze sprężonym powietrzem, samochód odrywa się od nawierzchni, dzięki wbudowanym podnośnikom. Zadanie mechaników sprowadza się do wymiany kół, ew. dokonania drobnych napraw. (Fot. Tomasz Helman)

/ 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Przestrzeń za przednią felgą jest szczelnie wypełniona przez potężną tarczę hamulcową. Pełne wykorzystanie możliwości hamulców firmy Alcon będzie możliwe dopiero w tym sezonie, gdy Golfy będą startowały na oponach typu slick. (Fot. Tomasz Helman)

10 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Pozostawienie choćby niewielkiej przestrzeni po wewnętrznej części zakrętu jest zazwyczaj bezlitośnie wykorzystywane przez konkurentów.

11 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Sportowe zawieszenie zredukowało do minimum przestrzeń między oponą, a błotnikiem. Nawet drobne wygięcie elementów blacharskich może spowodować ich ocieranie o oponę.

12 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Rozbudowana klatka bezpieczeństwa została wykonana z chromowo-molibdenowych rur. Zapewnia bezpieczeństwo podczas kolizji, a także nadaje sztywność karoserii, co jest szczególnie odczuwalne podczas pokonywania szybkich, długich zakrętów, kiedy przeciążenia osiągają wysokie wartości.

13 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Na pierwszy rzut oka trudno poznać, że zderzak nie jest seryjnym elementem - idealnie współgra ze stylistką Golfa.

14 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Uchwyt do mocowania liny holowniczej jest wymogiem regulaminu. Dzięki zmodyfikowanemu zderzakowi, pod maskę dociera większa ilość chłodnego powietrza.

15 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Niski prześwit nadwozia sprawdza się doskonale na torach wyścigowych - obniża środek ciężkości, co pozwala pokonywać zakręty z większymi prędkościami.

16 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Zacięte pojedynki często prowadzą do strat w sprzęcie.

17 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Podczas pierwszych okrążeń stawka jedzie w zwartej grupie. Dochodzi wówczas do największej liczby kolizji i wypchnięć z toru.

18 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Wyrównane moce silników sprawiają, że zawodnicy najczęściej mają okazję do wyprzedzania podczas hamowania lub podczas pokonywania zakrętów. Nierzadko dochodzi wówczas do fizycznego kontaktu wyścigówek.

19 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Zastosowanie wyścigowych stabilizatorów zredukowało przechyły nadwozia do minimum. Ustawione w "negatywie" koła, pozwalają na pokonywanie zakrętów z większymi prędkościami, niż ma to miejsce w przypadku standardowego ustawienia geometrii podwozia.

20 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Puchar był rozgrywany na czeskich, niemieckich oraz polskich torach. W przyszłym sezonie zawodnicy wyruszą również na Węgry oraz do Francji.

21 / 21Golf TDI - VW Castrol Cup

Obraz

Wnętrze samochodów wyścigowych jest zazwyczaj bardzo surowe. W środku Golfa TDI można znaleźć sportowy fotel, pasy bezpieczeństwa, regulowany korektor siły hamowania, panel sterujący systemem gaśniczym oraz zegar zliczający czasy okrążeń.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka