Golf GTD
Sportowy ropniak dla wszystkich
None
Pod maską nowej wersji będzie pracować 2-litrowy turbodiesel, którego największą zaletą będzie wysoki moment obrotowy oraz nieosiągalne dla wersji benzynowej elastyczność i niskie zużycie paliwa. Moc jaką będzie dysponować Golf GTD to 170 KM uzyskiwanych przy 4200 obr./min, z kolei moment obrotowy osiągnie wartość 350 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr./min. W przeniesieniu napędu będzie pośredniczyć ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów, a opcjonalnie 7-biegowa skrzynia DSG. Parametry silnika pozwolą na sprint do "setki" w czasie 8,2 sekundy (ze skrzynią DSG) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h. Jako, że samochód będzie zasilany oszczędnym silnikiem diesla, średnie zużycie oleju napędowego wyniesie zaledwie 5.9 l/100 km. Ponadto jednostka napędowa będzie w stanie spełnić wszelkie wymogi związane z normą emisji spalin Euro 5.