Trwa ładowanie...

Genewa 2009: Gorące nowości Mazdy

Genewa 2009: Gorące nowości Mazdy
d3xvvwh
d3xvvwh

Goście wystawy samochodowej w Genewie mieli okazję obejrzeć z bliska auto, które ma szansę stać się mocnym graczem wśród mocnych hatchbacków. Mazda, na swoim stoisku pokazała najmocniejszą wersję swojego kompaktowego pojazdu, model Mazda3 MPS. Japończycy zaprezentowali też sportowy crossover CX-7, po faceliftingu i z silnikiem wysokoprężnym.

Nową Mazda3 MPS od zwykłych „trójek” wyróżnia wlot powietrza na pokrywie komory silnikowej, który ma zwiększyć sprawność chłodnicy powietrza doładowującego. Auto otrzymało również nowy przedni i tylny zderzak, biksenonowe reflektory, tylne lampy w technologii LED, nowy, większy tylny spojler typu oraz szersze opony, które założono na 18-calowe felgi aluminiowe.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ MODELU MPS W GALERII * Mazda3 MPS otrzymała pod maską benzynowy turbodoładowany silnik MZR 2,3 DISI. Z 2,3 litra, dzięki turbodoładowaniu uzyskano moc 260 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm już przy 3000 obr./min. Jak podaje producent auto jest w stanie rozpędzić się do prędkości 260 km/h. Sprint do setki zajmuje nowej Mazdzie 6,1 sekundy. Za przeniesienie napędu na koła odpowiada 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Średnie zużycie paliwa, według producenta, to 9,7 l/100 km. Premierę na stoisku Mazdy ma także nowy układ start/stop - i-stop. Dostępny w standardzie z silnikiem benzynowym MZR 2,0 DISI, jedyny układ start/stop używający energii spalania do ponownego rozruchu silnika. Po zatrzymaniu silnika na czerwonym świetle lub w korku, do rozruchu jest wykorzystywane połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa, uchylenia zaworów, położenia tłoka i wału korbowego (z niewielką pomocą
rozrusznika). W połączeniu z drobnymi zmianami np. aerodynamiki, Mazda3 z układem i-stop zużywa nawet do 14% paliwa mniej w porównaniu z modelem bez systemu.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Kolejną premierą na stoisku producenta z Hiroszimy był poprawiony model CX7. Oprócz zmian stylistycznych auto otrzymało całkiem nowy silnik. Nowością w tym modelu jest turbodiesel nowej generacji MZR-CD 2,2 z układem wtrysku common rail (średnie zużycie paliwa: 7,5 litra/100 km, emisja CO2 199 g/km) o mocy 173 KM i momencie obrotowym 400 Nm. W CX-7 Facelift zastosowano także nowy układ nawigacyjny z monitorem o wysokiej rozdzielczości oraz układy Rear Vehicle Monitoring (monitoringu tylnej strefy pojazdu) i Emergency Stop Signal (ESS) - ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu. Wprowadzono także kilka ulepszeń w podwoziu, poprawiających prowadzenie, m.in. sztywniejszą strukturę i nowe amortyzatory.

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj