Wbrew temu, co twierdzi część mediów, że francuskie marki na dobre zrezygnowały z planów wprowadzenia następców dla modelu Citroen C6, Peugeot 607 oraz Renault Vel Satis i tym samym rzekomo opuszczają segment premium, koncerny znad Sekwany nadal chcą oferować zamożnym klientom samochody z wyższej półki. Oto plany produktowe poszczególnych firm na najbliższe lata.
Citroen
Marka zamierza sukcesywnie rozbudowywać gamę niszowej serii DS. Na rynku można już kupić niepowtarzalny DS3, a w najbliższych latach zobaczymy kolejne, większe modele wspomnianej gamy (DS4 i DS5, a być może także i mniejsze DS2).
Na tegorocznym salonie motoryzacyjnym Auto China 2010 światło dzienne ujrzał projekt Citroen Metropolis. Ciekawe, jaka będzie przyszłość tego modelu? Wiele zależeć będzie na pewno od reakcji szerokiej publiczności. Nie przypadkowo na miejsce premiery Metropolis wybrano Chiny. W roku ubiegłym Citroen osiągnął w tym kraju rekordowy wynik, odnotowując wzrost o prawie 60%. W przyszłości rynek chiński, w którym drzemie ogromny potencjał, może mieć dla światowej branży motoryzacyjnej znaczenie pierwszoplanowe.
Peugeot
Również Peugeot chce, aby marka ta była pozycjonowana wyżej niż dotychczas. Pomóc ma w tym m.in. obiecujący start niszowego RCZ, który zbiera w prasie motoryzacyjnej wysokie noty i nie może narzekać na zainteresowanie klientów w Europie Zachodniej.
Podczas najbliższych targów branżowych w Paryżu szykuje się premiera należącego do klasy wyższej-średniej Peugeot 508. Po limuzynie przyjdzie czas na kombi, a jak słychać nieoficjalnie, marka pracuje również nad trzecim modelem w gamie, który będzie pozycjonowany jeszcze wyżej, oferując m.in. szereg innowacji technologicznych (m.in. napęd hybrydowy wykorzystujący silnik Diesla).
Warto dodać, że Peugeot ma w planach wprowadzenie na rynek oddzielnej gamy modeli adresowanych do wąskiej grupy klientów szukających auta z wyżej półki. Zapowiadaną serię, która według obecnych ustaleń obejmować będzie trzy samochody, można uznać za uzupełnienie gamy DS u Citroena. Prasa branżowa twierdzi nawet, że szefowie Peugeot podjęli już ponoć decyzję o skierowaniu do produkcji modelu bazującego na jakże ekskluzywnym SR1 Concept. Jeśli to rzeczywiście prawda, wówczas auto zadebiutuje w ciągu trzech lat, stając się flagowym coupe-kabrioletem w gamie!
Renault
Wiarygodne źródła twierdzą, że Renault znów chce mieć w gamie model należący do klasy wyższej. Pod koniec przyszłego roku spodziewana jest nowa limuzyna, która mogłaby nawiązać rywalizację m.in. z Mercedesem Klasy E oraz BMW 5. Bazą do stworzenia omawianego projektu Renault ma być model SM5 południowokoreańskiej marki Samsung.
Planowana w ramach sojuszu współpraca Francuzów z Dailmer AG, do której należy przecież marka Mercedes-Benz, również może okazać się tu bardzo pomocna.
Źródło: Samar.pl