Ford rezygnuje w USA z Focusa, Fiesty i Fusion. W ofercie zostaną niemal tylko SUV-y

Gdy mówimy Ford, myślimy o Fieście, Focusie czy Mondeo (sprzedawanym w USA jako Fusion). Podobnie sytuacja wygląda w Ameryce. Oznacza to, że koniec sprzedaży tych modeli zapowiedziany przez szefów firmy jest prawdziwym szokiem.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Fiesta, Focus, Fusion, C-Max i Taurus znikną z oferty amerykańskiej marki. Oznacza to, że w cenniku w zakładce "cars" pozostanie jedynie Mustang, który w najnowszej odsłonie jest globalnym bestsellerem. Z jednej strony koniec słynnych modeli może być szokujący, z drugiej nie powinien być wielkim zaskoczeniem.

Ford poinformował, że wszystkie one przynoszą straty. Zrezygnowano nawet z planowanego liftingu modelu Fusion, co stawia pod znakiem zapytania również przyszłość Mondeo. Nie jest przecież tajemnicą, że klasyczne modele segmentu D również w Europie tracą na popularności. Podobnie w USA wygląda też sytuacja z większymi sedanami jak Taurus. Oczywiście Ford nie ma zamiaru się zwijać, po prostu zamiast samochodów, które nie cieszą się zainteresowaniem klientów, zaproponuje coś innego. Co dokładnie?

Już dwa lata temu jadąc przez USA i obserwując krajobraz motoryzacyjny tego kraju zauważyłem, że Ford stał się potentatem rynku SUV-ów. Amerykanie kupują ogromne ilości takich aut z błękitnym owalem na masce. Od kompaktowego modelu Escape (u nas znanego jako Kuga) po ogromnego Expedition. Ameryka jest pełna SUV-ów Forda. Teraz nawet jako alternatywa dla Fiesty oferowany jest (wydawałoby się) niepasujący do krajobrazu motoryzacyjnego USA miejski crossover EcoSport.

Oczywiście w ofercie pozostaną też auta użytkowe z modelem F-150 na czele, do którego ma dołączyć znany u nas mniejszy Ranger.

Co zatem z nowym Focusem, który dopiero co miał światową premierę? W USA oferowana będzie tylko odmiana Active, czyli podniesiony crossover. My jednak możemy być spokojni. Do Europy i Azji trafią wszystkie odmiany nowej odsłony kompaktowego forda.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła