Trwa ładowanie...

Znamy ceny nowego Forda Focusa na niemieckim rynku. W Polsce nie będzie tani

Dopiero co premiera za nami, a Ford już się szykuje do wprowadzenia nowego Focusa na rynek. Na niemieckim już pojawiły się ceny. Ile to auto może kosztować u nas?

Znamy ceny nowego Forda Focusa na niemieckim rynku. W Polsce nie będzie taniŹródło: Materiały prasowe, fot: Ford
d1xrzid
d1xrzid

Na rynku niemieckim nowy Ford Focus kosztuje 18 700 euro w wersji podstawowej Trend z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 85 KM. Na chwilę obecną jest to jedyny dostępny silnik benzynowy, ale występuje jeszcze w wariantach mocy: 100 KM (od 20 400 euro) i 125 KM (od 21 700 euro). Każda z tych wersji jest dostępna wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Nowy Ford Focus Materiały prasowe
Nowy Ford Focus Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Jeśli chodzi o diesle, to na razie oferta jest również ograniczona do jednego silnika 1.5 EcoBlue w dwóch wariantach mocy 95 KM (od 22 800 euro) i 120 KM (24 100 euro). Do mocniejszego diesla można dokupić automatyczną skrzynię biegów z ośmioma przełożeniami. Tak wyposażone auto kosztuje minimum 26 000 euro.

Od razu dostępne jest także kombi, kosztujące 1000 euro więcej od 5-drzwiowego hatchbacka.

d1xrzid

Tyle wiemy, a czego można się spodziewać na rynku polskim? Jeżeli skonfrontujemy ceny niemieckie i polskie, porównując je na przykładzie różnych modeli, można ustalić "kurs importera" i z dużym prawdopodobieństwem ustalić cenę, jaka pojawi się w Polsce.

Nowy Ford Focus Materiały prasowe
Nowy Ford Focus Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Zgodnie z powyższym, w Polsce należy spodziewać się ceny na poziomie około 70 000 zł. To bardzo dużo. Jednak warto zaznaczyć, że obecnie sprzedawana generacja Focusa też nie jest tania - według cennika auto kosztuje minimum 67 070 zł. Należy też pamiętać, że mówimy tu o 85-konnym silniku, podczas gdy konkurencja nierzadko startuje z wyższego poziomu mocy. Czy nowy Focus będzie jednym z droższych kompaktów na rynku?

Nowy Ford Focus Materiały prasowe
Nowy Ford Focus Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Prawdopodobnie. Już od około 2 lat kompakty przekraczają cenę 60 tys. zł – niegdyś była to granica dla wersji podstawowych. Klienci rozumieją, że za takie pieniądze i tak nie otrzymają atrakcyjnego auta i będą musieli je doposażyć lub wybrać wyższy standard. To dlatego ceny podstawowe wzrosły średnio o 3-5 tys. zł.

Najmocniejsi rynkowi konkurenci nowego Forda Focusa:

  • Škoda Octavia 1.2 TSI (85 KM) od 67 100 zł
  • Opel Astra 1.4 (100 KM) od 61 400 zł
  • VW Golf 1.0 TSI (85 KM) od 62 750 zł
  • Toyota Auris 1.33 (99 KM) od 55 900 zł (rocznik 2017)
  • Fiat Tipo 1.4 (95 KM) od 51 900 zł
d1xrzid
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1xrzid
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj