Francuzi wkraczają właśnie na rynek samochodów elektrycznych z dwoma nowymi modelami opracowanymi na bazie Mitsubishi i MiEV. Zarówno mały Peugeot iOn, jak i Citroen C-ZERO powstały przy współpracy z japońskim producentem.
iOn to miejski maluch w 100 proc. elektryczny. Pojazd ten przy zerowej emisji CO2 i napędzie wykorzystującym baterie litowo jonowe może przejechać 130 km. Peugeot otworzył niedawno wstępne rezerwacje tego modelu. Wśród klientów flotowych zostały już podpisane umowy z 9 przedsiębiorstwami. Z kolei klienci indywidualni mogą dokonać rezerwacji na stronach internetowych producenta w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji i we Włoszech.
* DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ELEKTRYCZNYM PEUGEOCIE * Także Citroen postanowił poszerzyć swoją ofertę w kategorii małych samochodów z napędem elektrycznym. C-ZERO to już drugi pojazd tej marki w segmencie samochodów z zerową emisją obok Berlingo First Electrique.
Elektryczny silnik małego Citroena rozwija moc 64 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 180 Nm. Takie osiągi pozwalają na rozpędzenie C-ZERO od 0-100 km/h w ok. 15 sekund oraz uzyskanie prędkości maksymalnej 130 km/h. Jego zasięg podobnie, jak w przypadku iOn-a to 130 km.
Kolejnym podobieństwem do Peugeota jest silnik zasilany bateriami litowo jonowymi. Jak informuje producent, do pełnego naładowania akumulatora potrzeba 6 godzin, a przy szybkim doładowaniu do poziomu 80 proc. wystarczy nam zaledwie 30 minut. Warto wspomnieć, że częściowe ładowanie ma nie skracać żywotności akumulatora.
We wnętrzu C-ZERO zmieści się czterech pasażerów, o których bezpieczeństwo mają dbać takie systemy jak: ABS, ASR, ESP oraz 6 poduszek powietrznych i niezależny system teleinformatyczny do wzywania pomocy. Ponadto pojazd ma być wyposażony w klimatyzację oraz elektrycznie otwierane szyby.
Wymiary auta są zdecydowanie miejskie. Pojazd ma niecałe 3,5 m długości. Rozstaw osi C-ZERO wynosi nieco ponad 2,5 m, a jego średnica zawracania to całe 9 m. Bagażnik ma natomiast pojemność 166 litrów.
Zwarson