Elektryzujący Francuzi

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Francuzi wkraczają właśnie na rynek samochodów elektrycznych z dwoma nowymi modelami opracowanymi na bazie Mitsubishi i MiEV. Zarówno mały Peugeot iOn, jak i Citroen C-ZERO powstały przy współpracy z japońskim producentem.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

iOn to miejski maluch w 100 proc. elektryczny. Pojazd ten przy zerowej emisji CO2 i napędzie wykorzystującym baterie litowo jonowe może przejechać 130 km. Peugeot otworzył niedawno wstępne rezerwacje tego modelu. Wśród klientów flotowych zostały już podpisane umowy z 9 przedsiębiorstwami. Z kolei klienci indywidualni mogą dokonać rezerwacji na stronach internetowych producenta w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji i we Włoszech.

* DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ELEKTRYCZNYM PEUGEOCIE * Także Citroen postanowił poszerzyć swoją ofertę w kategorii małych samochodów z napędem elektrycznym. C-ZERO to już drugi pojazd tej marki w segmencie samochodów z zerową emisją obok Berlingo First Electrique.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Elektryczny silnik małego Citroena rozwija moc 64 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 180 Nm. Takie osiągi pozwalają na rozpędzenie C-ZERO od 0-100 km/h w ok. 15 sekund oraz uzyskanie prędkości maksymalnej 130 km/h. Jego zasięg podobnie, jak w przypadku iOn-a to 130 km.

Kolejnym podobieństwem do Peugeota jest silnik zasilany bateriami litowo jonowymi. Jak informuje producent, do pełnego naładowania akumulatora potrzeba 6 godzin, a przy szybkim doładowaniu do poziomu 80 proc. wystarczy nam zaledwie 30 minut. Warto wspomnieć, że częściowe ładowanie ma nie skracać żywotności akumulatora.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu C-ZERO zmieści się czterech pasażerów, o których bezpieczeństwo mają dbać takie systemy jak: ABS, ASR, ESP oraz 6 poduszek powietrznych i niezależny system teleinformatyczny do wzywania pomocy. Ponadto pojazd ma być wyposażony w klimatyzację oraz elektrycznie otwierane szyby.

Wymiary auta są zdecydowanie miejskie. Pojazd ma niecałe 3,5 m długości. Rozstaw osi C-ZERO wynosi nieco ponad 2,5 m, a jego średnica zawracania to całe 9 m. Bagażnik ma natomiast pojemność 166 litrów.

Zwarson

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła