Ekonomiczne Mercedesy Klasy C i E 

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Niemiecka marka premium chwali się uzyskanym postęp w konstrukcji silników. Na przykładzie najnowszy modeli oznaczonych BlueEFFICIENCY pokazuje jak spadło zapotrzebowanie samochodów na paliwo, przy jednoczesnym wzroście mocy.

Dostępna w salonach od marca 2012 Klasa E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition jest jednym z najbardziej oszczędnych modeli w klasie. Zastosowanie pakietu aerodynamicznego, elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) i opon o niskich oporach toczenia w rozmiarze 205/55 R16 oraz wydłużenie przełożenia głównego pozwoliły na uzyskanie średniego apetytu 4,5 l/100 km. Klasę E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition napędza 2,1-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM, połączony z 6-stopniową przekładnią mechaniczną.

Turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra jest teraz dostępny w bazowej wersji Klasy C. Ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,8 l/100 km ten model jest o 1 l/100 km oszczędniejszy od poprzednika. Klasa C 180 BlueEFFICIENCY generuje moc 156 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, który jest dostępny w zakresie 1250-4000 obr./min.

Jak bardzo zmieniły się silniki spalinowe w ciągu ostatnich lat? Wystarczy rzut oka na parametry techniczne poprzedników Klasy C. Model 190 (W201), zaprezentowany w 1982 roku, osiągał moc 90 KM i zużywał średnio 8,5 l/100 km (cykl Euromix). Moc modelu C 180 z 2000 roku (W203) wzrosła do 129 KM, a średnie zużycie paliwa wynosiło według nowego cyklu NEDC 9,4 l/100 km. Dzisiaj, dwanaście lat później, model C 180 (W204) osiąga moc 156 KM i zużywa średnio jedynie 5,8 l/100 km. Oznacza to, że moc jednostki napędowej wzrosła od 2000 roku o 21 proc, podczas gdy średnie zużycie paliwa spadło o 37 proc. Innymi słowy, zamiast 0,0729 l paliwa na koń mechaniczny, produkowana obecnie Klasa C okazuje się niemal dwukrotnie bardziej wydajna od swojego poprzednika i potrzebuje zaledwie 0,0372 l/KM.

sj

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne