W listopadzie br. Mazda sprzedała w Europie o 40 proc. aut więcej niż w tym samym miesiącu 2012 r. W Polsce zanotowano wynik o 147 proc. lepszy niż przed rokiem.
Od początku roku sprzedaż Mazdy na Starym Kontynencie zwiększyła się o 18 proc., mimo utrzymującej się tendencji spadkowej dla całego europejskiego rynku motoryzacyjnego. Rezultat ten zapewnił japońskiej marce udział w rynku na poziomie nieco ponad 1,2 proc. po 11 miesiącach 2013 r.
W naszym kraju od stycznia do grudnia sprzedaż zwiększyła się o 67 proc. względem analogicznego okresu 2012 r. Pozwoliło to uzyskać Maździe tytuł najszybciej rozwijającej się marki z listy 30 największych firm obecnych w Polsce.
Co istotne, wzrosty miały miejsce na wszystkich większych rynkach Europy. Przedstawiciele Mazdy upatrują szans na utrzymanie pozytywnej tendencji w modelu 3, który pojawił się w salonach w październiku.
Źródło: Mazda
ll/moto.wp.pl