*Największa osobowa mazda doczekała się najnowszego, a przy okazji najmniejszego i najbardziej oszczędnego silnika wysokoprężnego. *
Nowy silnik wysokoprężny MZ-CD 1.6 l z układem common-rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, występuje w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią. Aby był motor był bardziej wydajny zamontowano w nim turbosprężarkę o zmiennym położeniu łopatek. Samochód z nowym motorem waży nawet o 120 kg mniej niz poprzedni model.
Mazda5 z nowym silnikiem rozwija moc 115 KM, jest to o 5 KM względem poprzedniej generacji silnika wysokoprężnego Standard Power o pojemności 2,0 l. Do tego trzeba wspomnieć o 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. Dzięki zmianom auto ma zużywać średnio nawet 5,2 l na 100 km.
* TUTAJ DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O NOWYM MODELU MAZDY * Nowy silnik Mazdy5 wyposażono w nowy, bezobsługowy układ filtra cząstek stałych (DPF). Jednostka 1,6 l korzysta z katalizatora utleniającego, aby podwyższyć temperaturę spalin i zwiększyć dopalanie cząstek. Jest to rozwiązanie oszczędzające czas i pieniądze klientów.
oprac. Lopez