Ducati testuje elektryczny motocykl wyścigowy do serii MotoE

Od 2023 r. Ducati ma zastąpić markę Energica i dostarczać maszyny do wyścigów serii MotoE. Będą to pierwsze elektryczne motocykle z Borgo Panigale i ponieważ za rok mają być gotowe, to Włosi już testują prototypy.

Ducati MotoEDucati MotoE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Szymon Jasina

Motocykl, który od 2023 r. ma się ścigach w MotoE, po raz pierwszy wyjechał na tor Misano. Oznaczony symbolem V21L prototyp został sprawdzony przez Michele Pirro – kierowcę testowego Ducati pracującego w tej roli od 2013 r. i startującego okazjonalnie z dziką kartą w MotoGP.

– Testowanie prototypu MotoE na torze było ekscytujące, ponieważ oznacza on początek nowego rozdziału w historii Ducati – powiedział Pirro. – Motocykl jest lekki i już ma dobry balans. Do tego działanie przepustnicy w pierwszej fazie i ergonomia są bardzo podobne do tych z motocykli MotoGP. Gdyby nie cisza i fakt, że podczas tego testu zdecydowaliśmy się ograniczyć moc do 70 proc., mógłbym sobie wyobrazić, że jeżdżę swoim [wyścigowym – przyp. red.] motocyklem.

Ducati MotoE
Ducati MotoE © Materiały prasowe | Ducati

Ducati przyznaje, że największym wyzwaniem i najważniejszym celem jest walka z wadami napędu elektrycznego. Motocykl do MotoE nie może być za duży ani zbyt ciężki, ale przy tym trzeba mu zapewnić odpowiedni zasięg. Celem włoskiej marki jest uzyskanie maksymalnej lekkości, a przy tym zachowanie osiągów i mocy silnika przez cały wyścig.

Zarówno tych podekscytowanych, jak i przerażonych skrętem Ducati w kierunku napędu elektrycznego muszę uspokoić. Na razie Włosi szykują tylko motocykl wyścigowy. W przyszłości na pewno pojawią się też modele drogowe na prąd, ale Claudio Domenicali, szef tej marki, powiedział już, że nie stanie się to szybko. Technologia musi pozwalać na stworzenie motocykla, który będzie miał charakterystykę i osiągi w stylu Ducati, czyli niską masę przy niezłym zasięgu. A to na razie nie jest możliwe.

Ducati MotoE
Ducati MotoE © Materiały prasowe | Ducati
Ducati MotoE
Ducati MotoE © Materiały prasowe | Ducati
Ducati MotoE
Ducati MotoE © Materiały prasowe | Ducati
Ducati MotoE
Ducati MotoE © Materiały prasowe | Ducati

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę