Ducati sprzedało mniej motocykli, ale klienci wybierali te droższe

Czas pandemii koronawirusa odcisnął piętno chyba na wszystkich producentach jednośladów. Nie zawsze były to szczególnie złe trendy, ale na pewno wyniki 2020 r. były inne niż zakładano. Teraz podsumowanie przedstawiło Ducati i okazuje, że choć Włosi sprzedali mniej motocykli, to były to droższe maszyny niż w 2019 r.

DucatiFabryka Ducati miała przerwę w pracy z powodu koronawirusa.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Szymon Jasina

W Polsce liczba rejestracji nowych motocykli w 2020 r. było wyższa o 4,9 proc. niż w 2019 r. I to mimo zapaści na początku sezonu spowodowanej zamknięciem salonów sprzedaży z powodu pandemii koronawirusa. Globalnie 2020 r. może nie był tak udany, ale większości firm udało się odbić w drugiej połowie roku i zminimalizować spadki. Tym chwaliło się już BMW, dla którego ostatni rok był drugim najlepszym po 2019. Teraz nieco optymizmu prezentuje w swoim podsumowaniu Ducati.

Włoska marka w 2020 r. sprzedała 48 042 motocykle, co oznacza spadek o 9,7 proc. w stosunku do 2019 r. (wtedy nabywców znalazło 53 183 egzemplarzy ducati). Jednak z drugiej strony mimo zamknięcia fabryki na siedem tygodni w szczycie sezonu produkcyjnego obrót firmy spadł tylko nieznacznie, co oznacza, że klienci Ducati wybierali średnio droższe motocykle niż rok wcześniej. Obrót na każdej sztuce wyniósł najwyższe w historii 14 883 euro w porównaniu z 13 500 euro w 2019 r. Dzięki temu całkowity obrót firmy wyniósł w 2020 r. 676 mln euro (w 2019 r. było to 716 mln euro).

Duże różnice widać na poszczególnych rynkach. Np. sprzedaż motocykli Ducati w Chinach wzrosła aż o 26 proc. Sytuacja dobrze wyglądała też np. w Szwajcarii (+11,1 proc.) i w Niemczech (+6,7 proc.). Jednak na największych rynkach dla Ducati (we Włoszech i w USA) wyniki już nie były tak dobre.

Podsumowując 2020 r. Claudio Domenicali, szef Ducati, przyznał, że był to trudny rok, ale firma jest usatysfakcjonowana wynikami finansowymi. Udało się przy okazji przeprowadzić zmiany ograniczające koszty, a przy tym w żadnym stopniu nie ucierpiał rozwój nowych modeli, co pozwala na optymizm, gdy mowa o przyszłości Ducati.

Ducati Monster
Ducati Monster © Materiały prasowe | Ducati
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy