Ducati prezentuje stworzony do dalekich podróży model Multistrada V4 Rally

Multistrada to od dawna jedna z legend włoskiej marki. Teraz gama tego modelu została uzupełniona o nową wersję V4 Rally. To motocykl na długie wyprawy – również te z dala od cywilizacji i utwardzonych dróg.

Ducati Multistrada V4 RallyDucati Multistrada V4 Rally
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Ducati Multistrada cieszy się dużą popularnością i uznaniem. Jednak mimo odpowiednich trybów jazdy włoska maszyna raczej nie kojarzyła się z ekstremalnymi wyprawami na koniec świata. Dlatego niedawno marka z Borgo Panigale wprowadziła do oferty zdecydowanie bardziej offroadowy model DesertX. Ale na tym nie koniec. Ducati stwierdziło, że pomiędzy tymi motocyklami jest miejsce na jeszcze jeden – najbardziej wyprawową i terenową Multistradę, czyli V4 Rally.

Aby sprostać stawianym przed nim celom, Ducati Multistrada V4 Rally znacząco różni się od dotychczas znanej wersji tego modelu. Jedną z największych (dosłownie) nowości jest 30-litrowy aluminiowy zbiornik paliwa, który ma zapewnić spor zasięg. Był on wyzwaniem nie tylko dla inżynierów, ale też dla projektantów, którzy musieli zaprojektować większy bak w ten sposób, aby pasował do stylu Multistrady i nie różnił się znacząco wyglądem od tego, co już znamy.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati

Multistrada V4 Rally oferuje lepsze właściwości offroadowe dzięki zmienionemu półaktywnemu zawieszeniu o skoku wynoszącym 200 mm. Ulepszono funkcję autopoziomowania, która uwzględnia ciężar pasażera i bagażu. Zawieszenie ma też funkcję obniżania po zatrzymaniu i takiej pracy, aby ułatwiać podniesienie ciężkiego motocykla z podnóżka przy ruszaniu w trasę. Jak przystało na motocykl wyprawowy, lekkie szprychowe felgi są tu wyposażeniem podstawowym. Zadbano też o takie szczegóły jak szersze podnóżki z wyjmowaną gumową wkładką.

Ducati podkreśla, że Multistrada V4 Rally to motocykl stworzony z myślą o podróżach we dwoje i wprowadzono sporo zmian, które przekładają się na większy komfort dla pasażera. Jest to większa (wyższa o 40 mm i szersza o 20 mm) szyba, przedłużony tył zapewniający więcej miejsca i wygodniejszą pozycję osobie siedzącej za kierowcą, która może też cieszyć się podnóżkami w większymi gumowymi elementami, a zatem lepiej tłumiącymi wibracje.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati

Silnik to dobrze już znana czterocylindrowa, widlasta jednostka Granturismo o mocy 170 KM osiąganych przy 10 750 obr./min i momencie obrotowym 121 Nm przy 8750 obr./min. Konstrukcja ta ma funkcję deaktywacji dwóch tylnych cylindrów. Teraz jest to możliwe nie tylko po zatrzymaniu się, ale też podczas jazdy – po raz pierwszy w produkcyjnym motocyklu. Od strony elektroniki dodano też nowy offroadowy tryb Power Mode.

Ducati Multistrada V4 Rally wyposażone jest w znane ze standardowej wersji radary z przodu i z tyłu. Dzięki nim dostępne są takie systemy jak adaptacyjny tempomat czy monitoring martwego pola. Oczywiście nie zabrakło też pełnego zestawu systemów wspomagających kierowcę, a wśród nich takich rozwiązań jak kontrola unoszenia przedniego koła, cornering ABS, kontrola trakcji czy doświetlanie zakrętów.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati

Nowe Ducati Multistrada V4 Rally trafi do salonów włoskiej marki w lutym 2023 r. Motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych – czerwonej Ducati Red i łączącej szczotkowane aluminium z czarnym lakierem. Dostępny będzie też zestaw specjalnych akcesoriów do tego motocykla.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟