Ducati prezentuje stworzony do dalekich podróży model Multistrada V4 Rally

Multistrada to od dawna jedna z legend włoskiej marki. Teraz gama tego modelu została uzupełniona o nową wersję V4 Rally. To motocykl na długie wyprawy – również te z dala od cywilizacji i utwardzonych dróg.

Ducati Multistrada V4 RallyDucati Multistrada V4 Rally
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Ducati Multistrada cieszy się dużą popularnością i uznaniem. Jednak mimo odpowiednich trybów jazdy włoska maszyna raczej nie kojarzyła się z ekstremalnymi wyprawami na koniec świata. Dlatego niedawno marka z Borgo Panigale wprowadziła do oferty zdecydowanie bardziej offroadowy model DesertX. Ale na tym nie koniec. Ducati stwierdziło, że pomiędzy tymi motocyklami jest miejsce na jeszcze jeden – najbardziej wyprawową i terenową Multistradę, czyli V4 Rally.

Aby sprostać stawianym przed nim celom, Ducati Multistrada V4 Rally znacząco różni się od dotychczas znanej wersji tego modelu. Jedną z największych (dosłownie) nowości jest 30-litrowy aluminiowy zbiornik paliwa, który ma zapewnić spor zasięg. Był on wyzwaniem nie tylko dla inżynierów, ale też dla projektantów, którzy musieli zaprojektować większy bak w ten sposób, aby pasował do stylu Multistrady i nie różnił się znacząco wyglądem od tego, co już znamy.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati

Multistrada V4 Rally oferuje lepsze właściwości offroadowe dzięki zmienionemu półaktywnemu zawieszeniu o skoku wynoszącym 200 mm. Ulepszono funkcję autopoziomowania, która uwzględnia ciężar pasażera i bagażu. Zawieszenie ma też funkcję obniżania po zatrzymaniu i takiej pracy, aby ułatwiać podniesienie ciężkiego motocykla z podnóżka przy ruszaniu w trasę. Jak przystało na motocykl wyprawowy, lekkie szprychowe felgi są tu wyposażeniem podstawowym. Zadbano też o takie szczegóły jak szersze podnóżki z wyjmowaną gumową wkładką.

Ducati podkreśla, że Multistrada V4 Rally to motocykl stworzony z myślą o podróżach we dwoje i wprowadzono sporo zmian, które przekładają się na większy komfort dla pasażera. Jest to większa (wyższa o 40 mm i szersza o 20 mm) szyba, przedłużony tył zapewniający więcej miejsca i wygodniejszą pozycję osobie siedzącej za kierowcą, która może też cieszyć się podnóżkami w większymi gumowymi elementami, a zatem lepiej tłumiącymi wibracje.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati

Silnik to dobrze już znana czterocylindrowa, widlasta jednostka Granturismo o mocy 170 KM osiąganych przy 10 750 obr./min i momencie obrotowym 121 Nm przy 8750 obr./min. Konstrukcja ta ma funkcję deaktywacji dwóch tylnych cylindrów. Teraz jest to możliwe nie tylko po zatrzymaniu się, ale też podczas jazdy – po raz pierwszy w produkcyjnym motocyklu. Od strony elektroniki dodano też nowy offroadowy tryb Power Mode.

Ducati Multistrada V4 Rally wyposażone jest w znane ze standardowej wersji radary z przodu i z tyłu. Dzięki nim dostępne są takie systemy jak adaptacyjny tempomat czy monitoring martwego pola. Oczywiście nie zabrakło też pełnego zestawu systemów wspomagających kierowcę, a wśród nich takich rozwiązań jak kontrola unoszenia przedniego koła, cornering ABS, kontrola trakcji czy doświetlanie zakrętów.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati

Nowe Ducati Multistrada V4 Rally trafi do salonów włoskiej marki w lutym 2023 r. Motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych – czerwonej Ducati Red i łączącej szczotkowane aluminium z czarnym lakierem. Dostępny będzie też zestaw specjalnych akcesoriów do tego motocykla.

Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally © Ducati
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie