Ducati prezentuje stworzony do dalekich podróży model Multistrada V4 Rally
Multistrada to od dawna jedna z legend włoskiej marki. Teraz gama tego modelu została uzupełniona o nową wersję V4 Rally. To motocykl na długie wyprawy – również te z dala od cywilizacji i utwardzonych dróg.
Ducati Multistrada cieszy się dużą popularnością i uznaniem. Jednak mimo odpowiednich trybów jazdy włoska maszyna raczej nie kojarzyła się z ekstremalnymi wyprawami na koniec świata. Dlatego niedawno marka z Borgo Panigale wprowadziła do oferty zdecydowanie bardziej offroadowy model DesertX. Ale na tym nie koniec. Ducati stwierdziło, że pomiędzy tymi motocyklami jest miejsce na jeszcze jeden – najbardziej wyprawową i terenową Multistradę, czyli V4 Rally.
Aby sprostać stawianym przed nim celom, Ducati Multistrada V4 Rally znacząco różni się od dotychczas znanej wersji tego modelu. Jedną z największych (dosłownie) nowości jest 30-litrowy aluminiowy zbiornik paliwa, który ma zapewnić spor zasięg. Był on wyzwaniem nie tylko dla inżynierów, ale też dla projektantów, którzy musieli zaprojektować większy bak w ten sposób, aby pasował do stylu Multistrady i nie różnił się znacząco wyglądem od tego, co już znamy.
Multistrada V4 Rally oferuje lepsze właściwości offroadowe dzięki zmienionemu półaktywnemu zawieszeniu o skoku wynoszącym 200 mm. Ulepszono funkcję autopoziomowania, która uwzględnia ciężar pasażera i bagażu. Zawieszenie ma też funkcję obniżania po zatrzymaniu i takiej pracy, aby ułatwiać podniesienie ciężkiego motocykla z podnóżka przy ruszaniu w trasę. Jak przystało na motocykl wyprawowy, lekkie szprychowe felgi są tu wyposażeniem podstawowym. Zadbano też o takie szczegóły jak szersze podnóżki z wyjmowaną gumową wkładką.
Ducati podkreśla, że Multistrada V4 Rally to motocykl stworzony z myślą o podróżach we dwoje i wprowadzono sporo zmian, które przekładają się na większy komfort dla pasażera. Jest to większa (wyższa o 40 mm i szersza o 20 mm) szyba, przedłużony tył zapewniający więcej miejsca i wygodniejszą pozycję osobie siedzącej za kierowcą, która może też cieszyć się podnóżkami w większymi gumowymi elementami, a zatem lepiej tłumiącymi wibracje.
Silnik to dobrze już znana czterocylindrowa, widlasta jednostka Granturismo o mocy 170 KM osiąganych przy 10 750 obr./min i momencie obrotowym 121 Nm przy 8750 obr./min. Konstrukcja ta ma funkcję deaktywacji dwóch tylnych cylindrów. Teraz jest to możliwe nie tylko po zatrzymaniu się, ale też podczas jazdy – po raz pierwszy w produkcyjnym motocyklu. Od strony elektroniki dodano też nowy offroadowy tryb Power Mode.
Ducati Multistrada V4 Rally wyposażone jest w znane ze standardowej wersji radary z przodu i z tyłu. Dzięki nim dostępne są takie systemy jak adaptacyjny tempomat czy monitoring martwego pola. Oczywiście nie zabrakło też pełnego zestawu systemów wspomagających kierowcę, a wśród nich takich rozwiązań jak kontrola unoszenia przedniego koła, cornering ABS, kontrola trakcji czy doświetlanie zakrętów.
Nowe Ducati Multistrada V4 Rally trafi do salonów włoskiej marki w lutym 2023 r. Motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych – czerwonej Ducati Red i łączącej szczotkowane aluminium z czarnym lakierem. Dostępny będzie też zestaw specjalnych akcesoriów do tego motocykla.