Ducati DesertX dostaje nawigację. Wkrótce kolejne modele
Nawigacja, szczególnie w motocyklach turystycznych, to dziś nic zaskakującego. Dlatego może dziwić, że Ducati dopiero teraz zaczyna wprowadzać taką funkcję. Lepiej późno niż wcale, a na start nawigacja "turn by turn" dostępna jest w nowym offroadowym turystyku DesertX.
Ducati DesertX to zdecydowanie inna bajka niż bestsellerowa Multistrada. Już same nazwy tych motocykli wskazują różnice i to właśnie ta druga, bardziej drogowa maszyna miała do tej pory nawigację korzystającej z aplikacji z wyświetlaną na ekranie mapą. Jednak często wystarczy prostsze rozwiązanie i to właśnie DesertX, jako pierwszy model włoskiej marki, dostanie nawigację "turn by turn".
Nawigacja będzie zintegrowana z systemem multimedialnym Ducati, który w modelu DesertX wykorzystuje kolorowy wyświetlacz o nietypowej, pionowej orientacji. Jest to tzw. nawigacja "turn by turn", czyli prezentująca strzałki pokazujące, czy należy skręcić, czy jechać prosto, a także nazwę ulicy oraz dystans i czas do celu. W tym przypadku nie mamy więc przed oczami mapy.
Aby korzystać z nawigacji trzeba też połączyć się ze smartfonem z zainstalowaną aplikacją Ducati. To właśnie w niej ustawia się punkt docelowy i trasę, a także można zobaczyć mapę. W aplikacji na telefonie wybiera się m.in. najszybszą lub najbardziej ekonomiczną trasę oraz można zdecydować, czy ma ona prowadzić płatnymi drogami. Połączenie z telefonem daje też takie możliwości, jak odbieranie połączeń, słuchanie muzyki czy wyświetlanie wiadomości. Oczywiście przydatny tu jest też interkom lub zestaw słuchawkowy.
Nawigacja Ducati debiutuje w modelu DesertX, ale będzie też trafiać do kolejnych propozycji włoskiej marki. Następna w kolejce jest inna nowość z Bolonii, czyli Diavel V4. Na pewno jest to coś, czego brakowało w motocyklach Ducati.