Trwa ładowanie...

Diody do jazdy dziennej

Diody do jazdy dziennej
d1u6y09
d1u6y09

Ekstremalnie jasne, ekonomiczne i długowieczne światła dzienne w technologii diodowej LED włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Światła te mogą być wykorzystywane również jako lampy pozycyjne. W sprzedaży pojawią się w połowie 2008.

Nowe światła dzienne "LEDayLine" mają wysokość zaledwie 28 mm i szerokość 220 mm. Gładka szyba pozwala zajrzeć do wnętrza lampy, na jednoliniową matrycę zestawu pięciu jaskrawych odbłyśników pokrytych parami aluminium. Pięć wysokowydajnych diod LED rzuca swe światło pośrednio od dołu na te odbłyśniki, które przekierowują strumień światła w przód. W 12-woltowej instalacji samochodu lampa "LEDayLine" świeci zużywając zaledwie 7 watów mocy, co oznacza niemierzalne zwiększenie zużycia paliwa. Mając trwałość 10 000 godzin, lampy te wytrzymują tyle, ile cały samochód.

Zwarta, lekka obudowa ma zaledwie 90 mm głębokości i może być montowana z użyciem mocowania śrubowo-klipsowego. Do przyłączenia do instalacji samochodu służy 500-milimetrowy kabel z zaizolowanym, nieodłączalnym wejściem do lampy.

d1u6y09

Jasnobiałe światło wysokowydajnych diod LED zapewnia świetną rozpoznawalność samochodu w świetle dziennym i nadaje jego przedniemu pasowi świetnego wyglądu, który utrzymuje się i nocą – jako że lampy te po włączeniu świateł mijania mogą być wykorzystywane również jako światła pozycyjne. Zintegrowany przekaźnik dba o to, by po włączeniu oświetlenia głównego lampy dzienne automatycznie przechodziły w tryb pozycyjny. Jeśli lampy "LEDayLine" są wykorzystywane również jako światła pozycyjne, konieczne jest dostosowanie auta do wymogów regulacji 48 ECE, a więc zdezaktywowanie fabrycznych świateł pozycyjnych.

Najlepszym miejscem montażu tych akcesoryjnych świateł jest przedni zderzak, gdzie zwykle jest wystarczająco dużo miejsca na taki montaż. Ta uniwersalna lampa dostępna jest w wydaniu “prawym” i “lewym”, z odpowiednio nachylonymi ściankami bocznymi obudowy, by można było się wpasować w nadwozia nowoczesnych aut. Lampy dostępne są także w wydaniu 24-woltowym.

Plany Komisji Europejskiej przewidują, by od lata 2010 światła dzienne były obowiązkowe we wszystkich noworejestrowanych samochodach. Jazda z włączonymi światłami dziennymi w ciągu dnia poprawia bezpieczeństwo i jest ekologiczna, co potwierdziło badanie Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt, Federalny Instytut ds. Drogownictwa) z roku 2005. Według tego badania najlepsze są ekonomiczne lampy dzienne, skonstruowane specjalnie do tej roli. Zwiększone o 0,02 l spalanie paliwa jest praktycznie niemierzalne i niezauważalne.

Źródło: Mototarget.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj