Diody do jazdy dziennej

Obraz
Obraz

Ekstremalnie jasne, ekonomiczne i długowieczne światła dzienne w technologii diodowej LED włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Światła te mogą być wykorzystywane również jako lampy pozycyjne. W sprzedaży pojawią się w połowie 2008.

Nowe światła dzienne "LEDayLine" mają wysokość zaledwie 28 mm i szerokość 220 mm. Gładka szyba pozwala zajrzeć do wnętrza lampy, na jednoliniową matrycę zestawu pięciu jaskrawych odbłyśników pokrytych parami aluminium. Pięć wysokowydajnych diod LED rzuca swe światło pośrednio od dołu na te odbłyśniki, które przekierowują strumień światła w przód. W 12-woltowej instalacji samochodu lampa "LEDayLine" świeci zużywając zaledwie 7 watów mocy, co oznacza niemierzalne zwiększenie zużycia paliwa. Mając trwałość 10 000 godzin, lampy te wytrzymują tyle, ile cały samochód.

Obraz

Zwarta, lekka obudowa ma zaledwie 90 mm głębokości i może być montowana z użyciem mocowania śrubowo-klipsowego. Do przyłączenia do instalacji samochodu służy 500-milimetrowy kabel z zaizolowanym, nieodłączalnym wejściem do lampy.

Jasnobiałe światło wysokowydajnych diod LED zapewnia świetną rozpoznawalność samochodu w świetle dziennym i nadaje jego przedniemu pasowi świetnego wyglądu, który utrzymuje się i nocą – jako że lampy te po włączeniu świateł mijania mogą być wykorzystywane również jako światła pozycyjne. Zintegrowany przekaźnik dba o to, by po włączeniu oświetlenia głównego lampy dzienne automatycznie przechodziły w tryb pozycyjny. Jeśli lampy "LEDayLine" są wykorzystywane również jako światła pozycyjne, konieczne jest dostosowanie auta do wymogów regulacji 48 ECE, a więc zdezaktywowanie fabrycznych świateł pozycyjnych.

Najlepszym miejscem montażu tych akcesoryjnych świateł jest przedni zderzak, gdzie zwykle jest wystarczająco dużo miejsca na taki montaż. Ta uniwersalna lampa dostępna jest w wydaniu “prawym” i “lewym”, z odpowiednio nachylonymi ściankami bocznymi obudowy, by można było się wpasować w nadwozia nowoczesnych aut. Lampy dostępne są także w wydaniu 24-woltowym.

Obraz

Plany Komisji Europejskiej przewidują, by od lata 2010 światła dzienne były obowiązkowe we wszystkich noworejestrowanych samochodach. Jazda z włączonymi światłami dziennymi w ciągu dnia poprawia bezpieczeństwo i jest ekologiczna, co potwierdziło badanie Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt, Federalny Instytut ds. Drogownictwa) z roku 2005. Według tego badania najlepsze są ekonomiczne lampy dzienne, skonstruowane specjalnie do tej roli. Zwiększone o 0,02 l spalanie paliwa jest praktycznie niemierzalne i niezauważalne.

Źródło: Mototarget.pl

Źródło artykułu: Moto Target

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę