Trwa ładowanie...
europa
Tomasz Budzik
2 października 2017, 09:52

Diesle przegrywają w Europie, mocny skok hybryd i aut elektrycznych

Europejscy nabywcy samochodów częściej wybierają pojazdy na benzynę. Diesle straciły palmę pierwszeństwa po raz pierwszy od 2009 roku. Duży skok zainteresowania zanotowały hybrydy.

Diesle przegrywają w Europie, mocny skok hybryd i aut elektrycznychŹródło: Materiały prasowe
d33x3b9
d33x3b9

Jak informuje Europejskie Zrzeszenie Producentów Samochodów, w pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż nowych samochodów z silnikiem Diesla wyniosła w Europie 46,3 proc., natomiast 48,5 proc. spośród sprzedanych samochodów stanowiły pojazdy na benzynę, a 5,2 proc. pojazdy hybrydowe, na LPG lub CNG, a także elektryczne.

Dla porównania w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku udział samochodów na olej napędowy wynosił 50,2 proc., a spalinowych 45,8 proc. W ciągu roku wzrost zainteresowania pojazdami ekologicznymi wzrósł o 35 proc.

Wiele wskazuje na to, że tendencja ta będzie trwać. Doskonale wiedzą o tym producenci samochodów, którzy rozszerzają swoją ofertę o opcje z bardziej przyjaznym dla środowiska napędem. Lider takich rozwiązań w Europie, Toyota, zapowiedział nawet, że będzie wprowadzać do swoich modeli dwie wersje hybrydowe. Jedna z opcji będzie ukierunkowana na niskie zużycie paliwa i małą emisję szkodliwych substancji, a druga będzie miała zapewniać wyższą moc i dynamikę, która ma sprawić, że klienci nie będą tęsknić za dieslami.

Odwrót Europejczyków od diesli po części spowodowany jest aferą spalinową Volkswagena. Dziś podejrzenia w kwestii fałszowania wyników testów emisji ciążą również na innych producentach. Z punktu widzenia nabywcy samochodu diesle wydają się również mniej perspektywiczne. Władze Paryża i Aten zapowiadają, że od 2025 roku ze względu na emisję tlenków azotu zakażą wjazdu samochodami na olej napędowy do centrów miast. O podobnych ograniczeniach myśli już wiele innych samorządów.

Ze względu na coraz mniejszą emisję CO2 przez samochody benzynowe nie ma też co liczyć na programy wspierające sprzedaż diesli. Część państw wprowadzi jednak zapewne przepisy, które będą promować właścicieli aut o napędzie alternatywnym.

Źródło: "Automotive News Europe"

d33x3b9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33x3b9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj