Debiutuje Suzuki GSX-8R. Jest sportowo w sam raz

Podczas targów EICMA w Mediolanie Suzuki zaprezentowało model GSX-8R. Z jednej strony Japończycy mówią, że to motocykl sportowy, ale z drugiej podobieństwo nazwy do 8S nie jest przypadkowe. To coś więcej niż naked z owiewkami, ale z drugiej strony nie jest to ekstremalny sportowiec. I to mi pasuje.

Suzuki GSX-8RSuzuki GSX-8R
Źródło zdjęć: © WP | Szymon Jasina
Szymon Jasina

Suzuki rozszerza swoją gamę modeli z linii 800, która zadebiutowała równo rok temu - na EICMA 2022. Teraz, w 2023 r., na włoskiej ziemi, mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć model GSX-8R. Jego stylistyka dobrze koresponduje z tym, czym jest ta maszyna. Z jednej strony stylistyka jest niezaprzeczalnie sportowa. Mamy klinowaty, agresywny przód, który ma sporo detali i zdecydowanie może się podobać. Z drugiej strony styliści wiedzieli, gdzie się zatrzymać. Nie ma więc przesady, a całość zwieńczono lekkim tyłem.

I podobne wrażenie Suzuki GSX-8R robi jako całość. W katalogu marki z Hamamatsu znajdziemy je w kategorii motocykli sportowych. To, o ile bardziej sportowo jeździ od GSX-8S, sprawdzimy dopiero w przyszłym roku, ale pierwsze wrażenie jest takie, że nie jest to ekstremalny torowy przecinak, a tylko nieco więcej niż naked z owiewkami (zresztą sugeruje to też wygląd i konstrukcja, które zapożyczone są z 8S).

Suzuki GSX-8R
Suzuki GSX-8R © WP | Szymon Jasina

Pozycja na motocyklu jest sportowa, jest oczywiście niska kierownica (choć wyglądająca niezbyt torowo), ale tu nie trzeba cały czas leżeć na motocyklu. Jest bardzo wygodnie i bez wątpienia GSX-8R może być codziennym sportowcem, który sprawdzi się nie tylko na torze, ale też nie będzie męczył podczas dojazdów do pracy itp.

Silnik pozostał bez zmian, a to oznacza 776 cm3 z dwóch cylindrów, 83 KM przy 8500 obr./min i 78 Nm przy 6800 obr./min. Wzorem nakeda również 8R ma na pokładzie sporo technologii. Już w standardzie jest więc quickshifter i pakiet systemów wspomagających S.I.R.S., a wśród nich m.in. wybór trybów jazdy i czułości kontroli trakcji, ale też system wspomagający przy ruszaniu.

Suzuki GSX-8R
Suzuki GSX-8R © WP | Szymon Jasina

Oprócz bardziej sportowej geometrii, zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano zawieszenie Hitachi Astemo. Dodatkowo tylny wahacz wykonano z aluminium, co poprawia prowadzenie i reakcję tylnego zawieszenia, a przy tym zapewnia lepszy komfort. Za hamowanie odpowiadają dwie tarcze 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i tarcza 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Standardowo GSX-8R wyposażony jest w opony Dunlop RoadSport 2 (120/70ZR17 z przodu i 180/55ZR17 z tyłu).

Suzuki GSX-8R trafi do salonów na początku 2024 r. Dostępny będzie w trzech wersjach kolorystycznych - niebieskiej, matowej czarnej i matowej srebrnej. Nowy model wyceniono na 44 900 zł.

Suzuki GSX-8R
Suzuki GSX-8R © WP | Szymon Jasina
Suzuki GSX-8R
Suzuki GSX-8R © WP | Szymon Jasina
Suzuki GSX-8R
Suzuki GSX-8R © WP | Szymon Jasina

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę