Debiutuje nowe BMW S 1000 R. Agresywny roadster o sportowym rodowodzie
BMW S 1000 R doczekało się nowej generacji i jest to praktycznie zupełnie nowa maszyna. Zmieniły się nie tylko wygląd i cała konstrukcja, ale też jednostka napędowa. Choć jej parametry pozostały takie jak dawniej, to jest to całkiem inny silnik.
Jeśli spojrzeć na same liczby, to mogłoby się wydawać, że 4-cylindrowy rzędowy silnik BMW S 1000 R jest tym samym, który napędzał ten model do tej pory. Pojemność to 999 cm3 (nawet średnica cylindra i skok tłoka są identyczne), maksymalna moc wynosi 165 KM przy 11 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 9250 obr./min. Jednak kluczowa jest inna wartość – nowy silnik, który powstał na bazie jednostki napędowej ze sportowego BMW S 1000 RR, jest o 5 kg lżejszy od poprzedniego. Ma też więcej mocy przy średnich obrotach i oczywiście spełnia normę Euro 5.
BMW S 1000 R otrzymało też zupełnie nową ramę, która - podobnie jak silnik - bazuje na tej z modelu sportowego. Jest ona nie tylko lżejsza, ale też węższa i zapewnia więcej miejsca w okolicy kolan, co pozwala na zajęcie wygodniejszej pozycji na motocyklu. Dodatkowo już w standardzie można nieco zmienić położenie kierownicy, a za dopłatą możliwość jej regulacji jest jeszcze większa. Lżejszy i zapożyczony z BMW S 1000 RR jest również wahacz.
Poważna kuracja odchudzająca dała dobry efekt. BMW S 1000 R waży z płynami tylko 199 kg (202 kg z pakietami komfortowym i dynamicznym). Dodatkowo oferowany jest pakiet M, który wraz z dodatkowymi felgami wykonanymi z włókna węglowego pozwala obniżyć masę tego motocykla do 194 kg.
Nowe BMW S 1000 R ma również cały zestaw zaawansowanych systemów elektronicznych wspomagających kierowcę. Dynamiczna kontrola trakcji czy ABS Pro z czujnikiem pochylenia motocykla uzupełniają: system zapobiegający unoszeniu się przedniego koła i rozwiązanie poprawiające stabilność podczas mocnego hamowania. BMW S 1000 R ma też tryby jazdy – na deszcz, suchą nawierzchnię i do dynamicznej jazdy. Dodatkowo jest też tryb "Dynamic Pro", który można konfigurować zgodnie z własnymi preferencjami.
BMW S 1000 R - naked o sportowym charakterze
Wszystkie niezbędne informacje wyświetlane są na 6,5-calowym kolorowym ekranie. Oprócz prędkości czy obrotów silnika mogą być na nim prezentowane takie dane jak kąt przechylenia maszyny czy ustawienia kontroli trakcji. Po połączeniu telefonu z komputerem motocykla za pomocą Bluetooha na wyświetlaczu pokazywane mogą być wskazówki nawigacji z aplikacji na urządzeniu mobilnym. Dodatkowo, przy zakupie pakietu M system ma jeszcze funkcję, która między innymi pokazuje czasy okrążeń pokonywanych na torze.
Stylistyka to kolejny obszar, w którym BMW S 1000 R czerpie ze sportowego RR. Choć jest to naked, to ma on nieduże owiewki, które swoim wyglądem łączą styl poprzedniej generacji właśnie z najnowszą odsłoną BMW S 1000 RR. Roadster standardowo wyposażony jest w pełni LED-owe światła. Dodatkowo można wybrać pakiet Headlight Pro z adaptacyjnym przednim reflektorem. Cena nowego BMW S 1000 R to 63 000 zł.