Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje nowa Kia ceed GT Line. Auto ma się charakteryzować sportowym wyglądem i uniwersalnością konwencjonalnych cee
d-ów.
Linia będzie dostępna w trzech wersjach nadwoziowych – 5-drzwiowy ceed, 3-drzwiowy pro_cee
d oraz ceed Sportswagon (kombi). Karoseria wzbogaciła się o białe, „kostkowe” światła do jazdy dziennej LED i pogłębiony kształt pasa przedniego – jako otoczenie dla grilla w kształcie „tygrysiego nosa”. W części tylnej pojawił się masywniejszy zderzak i podwójne końcówki wydechu (cee
d i pro_cee`d), lub centralną końcówkę wydechu i subtelny dyfuzor (kombi). We wszystkich odmianach znajdziemy znane z modelu GT boczne listwy ochronne nadwozia, tylne światła zespolone LED oraz nowe, 17-calowe felgi ze stopu lekkiego. We wnętrzu uwagę zwraca szaro-biało-czarna tapicerka z czarnymi przeszyciami i logo GT Line, skórzana kierownica polakierowana czernią fortepianową, aluminiowe pedały, przycisk Start/Stop, konsola centralna w stylu GT, porty USB/AUX z podświetleniem konturowym oraz wloty powietrza i gniazda przycisków regulacji szyb z chromowanymi krawędziami.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Wraz z premierą rynkową modelu Kia będzie oferować nowy silnik T-GDI 1,0.Trzycylindrowa jednostka „Kappa” jest pierwszą z serii downsizingu koreańskiej marki, debiutującej w Europie. Motor rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 172 Nm. Jest on autorskim dziełem centrum R&D w Namyang, a jego wyposażenie stanowi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia i zintegrowany kolektor wydechowy. Modernizacja nie ominęła znanego diesla 1,6 CRDi, którego moc wzrosła ze 128 do 133 KM a moment obrotowy z 265 do 285 Nm.
Kolejną nowinką, która zadebiutuje w modelu cee`d GT Line jest 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa. Dostępna z silnikiem wysokoprężnym skrzynia zdolna jest do przenoszenia momentu nawet w wysokości 300 Nm, a więc znacznie wyższego niż dotychczas stosowana 6-stopniowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu obrotowego, którą DCT zastępuje. Jej zaletą jest też szybsza zmiana przełożeń oraz niższe koszty eksploatacji. Wśród założeń prac rozwojowych znalazła się poprawa przyspieszenia od 0 do 100 km/h w granicach 3-5 proc. oraz ograniczenie zużycia paliwa od 5 do 7 proc.
Kia cee`d GT Line będzie dostępna w europejskiej sieci sprzedaży od IV kwartału 2015 r. Już teraz wiadomo, że pojazd będzie oferowany z 7-letnią gwarancją (do 150 000 km).
Źródło: Kia
ll/moto.wp.pl