Trwa ładowanie...

Debiut Kii cee`d GT Line w Genewie

Debiut Kii cee`d GT Line w GenewieŹródło: zdjęcie producenta
dlm9w6p
dlm9w6p

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje nowa Kia ceed GT Line. Auto ma się charakteryzować sportowym wyglądem i uniwersalnością konwencjonalnych ceed-ów.

Linia będzie dostępna w trzech wersjach nadwoziowych – 5-drzwiowy ceed, 3-drzwiowy pro_ceed oraz ceed Sportswagon (kombi). Karoseria wzbogaciła się o białe, „kostkowe” światła do jazdy dziennej LED i pogłębiony kształt pasa przedniego – jako otoczenie dla grilla w kształcie „tygrysiego nosa”. W części tylnej pojawił się masywniejszy zderzak i podwójne końcówki wydechu (ceed i pro_cee`d), lub centralną końcówkę wydechu i subtelny dyfuzor (kombi). We wszystkich odmianach znajdziemy znane z modelu GT boczne listwy ochronne nadwozia, tylne światła zespolone LED oraz nowe, 17-calowe felgi ze stopu lekkiego. We wnętrzu uwagę zwraca szaro-biało-czarna tapicerka z czarnymi przeszyciami i logo GT Line, skórzana kierownica polakierowana czernią fortepianową, aluminiowe pedały, przycisk Start/Stop, konsola centralna w stylu GT, porty USB/AUX z podświetleniem konturowym oraz wloty powietrza i gniazda przycisków regulacji szyb z chromowanymi krawędziami.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Wraz z premierą rynkową modelu Kia będzie oferować nowy silnik T-GDI 1,0.Trzycylindrowa jednostka „Kappa” jest pierwszą z serii downsizingu koreańskiej marki, debiutującej w Europie. Motor rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 172 Nm. Jest on autorskim dziełem centrum R&D w Namyang, a jego wyposażenie stanowi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia i zintegrowany kolektor wydechowy. Modernizacja nie ominęła znanego diesla 1,6 CRDi, którego moc wzrosła ze 128 do 133 KM a moment obrotowy z 265 do 285 Nm.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Kolejną nowinką, która zadebiutuje w modelu cee`d GT Line jest 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa. Dostępna z silnikiem wysokoprężnym skrzynia zdolna jest do przenoszenia momentu nawet w wysokości 300 Nm, a więc znacznie wyższego niż dotychczas stosowana 6-stopniowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu obrotowego, którą DCT zastępuje. Jej zaletą jest też szybsza zmiana przełożeń oraz niższe koszty eksploatacji. Wśród założeń prac rozwojowych znalazła się poprawa przyspieszenia od 0 do 100 km/h w granicach 3-5 proc. oraz ograniczenie zużycia paliwa od 5 do 7 proc.

Kia cee`d GT Line będzie dostępna w europejskiej sieci sprzedaży od IV kwartału 2015 r. Już teraz wiadomo, że pojazd będzie oferowany z 7-letnią gwarancją (do 150 000 km).

Źródło: Kia

ll/moto.wp.pl

dlm9w6p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dlm9w6p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj