Trwa ładowanie...

Daimler Super Eight

Daimler Super Eight
dqva3lj
dqva3lj

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8621/daimler-super8-01.jpeg',550,342) ) |
| --- | Pierwszy nowy model Daimlera od siedmiu lat, a jednocześnie najbardziej zaawansowany ze wszystkich produkowanych dotychczas! Tak nowego Daimlera Super Eight anonsuje producent. Auto ma skusić amatorów najbardziej wyszukanego luksusu i najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Czy Daimler zdoła ocalić swój prestiż w czasach, gdy Jaguar produkuje auta kombi napędzane dwulitrowymi dieslami?

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8621/daimler-super8-03.jpeg',550,399) ) |
| --- | Daimler to bardzo świetna niegdyś marka, która w 1960 roku przejęta została przez Jaguara. Od tego czasu, modele obu marek korzystają z tych samych rozwiązań technicznych – nie dziwi więc, że czasem bywają ze sobą mylone. Jaguar niestety również popadł w tarapaty i wykupiony został przez Forda. Podobnie jak pomiędzy Daimlerem i Jaguarem – tak i pomiędzy Jaguarem i Fordem współpraca polega na wykorzystywaniu podobnych rozwiązań technicznych. Stąd też mamy Jaguary budowane na platformie podłogowej Forda Mondeo, napędzane silnikami produkowanymi wspólnie przez Forda i PSA Peugeot Citroen. Przed tą księgowo-marketingową inżynierią obronić ma się Daimler, korzystając wyłącznie z najlepszych rozwiązań Jaguara, i pozostając nieskalanym mezaliansem z plebejskim Fordem. Ucieleśnieniem takiej właśnie strategii jest z pewnością nowy Daimler Super Eight – samochód manifestujący wręcz arystokratyczną powierzchowność.

dqva3lj

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8621/daimler-super8-06.jpeg',550,366) ) |
| --- | Nowy model Daimlera zaprojektowany jest z myślą o tak eleganckiej klienteli, która podróżuje wożona przez szoferów. Ze względu na ich komfort przeznaczono aż blisko metr (99,9 cm) długości auta na przestrzeń przed tylną kanapą. Siedzący na niej szczęśliwcy będą mogli ze swego miejsca nie tylko regulować elektrycznie ustawienie swej kanapy, ale i przesuwać przedni fotel pasażera. O właściwy klimat zadba czterostrefowa klimatyzacja, zaś o urozmaicenie: pokładowy system multimedialny. By zgiełk ulicy, ani świst wiatru nie zakłócały spokoju podróży, szyby pokryto warstwą przezroczystej izolacji akustycznej.

Bez uchybienia elegancji wymaganej przez pasażerów tylnej kanapy zadbano o rozkosze właścicieli, o ile ci zdecydowali by się osobiście prowadzić auto. Daimler Super Eight – jak sama nazwa wskazuje – napędzany jest ośmiocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 4,2 litra. Jego moc maksymalna 400 KM @ 6,1 tys obr/min i maksymalny moment 553Nm @ 3,5 tys obr/min wystarczają, by ważący przeszło tonę sześćset kg pojazd rozpędzać od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona została do 250 km/h. Producent z dumą przypomina, że nadwozia Daimlera wykonano ze stopów aluminium, łącząc poszczególne elementy klejem i nitami. ...Stosowanie aluminium łączonego nitami stało się specjalnością angielską od czasu końca II Wojny Światowej, kiedy to w czasach pokoju wykorzystywano w motoryzacji rozwiązania wypracowane przy masowej produkcji samolotów wojskowych.
Nowy Daimler Super Eight sprzedawany będzie począwszy od listopada tego roku.

dqva3lj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dqva3lj
Więcej tematów