Custom Nostalgia od NMoto to współczesna wizja pięknego BMW R7 

Customowe projekty nie zawsze są całkowicie autorskimi pomysłami. Amerykanie z NMoto postanowili tak zmodyfikować BMW R nineT, aby możliwe mocno przypominało koncepcyjny model z 1934 r. – BMW R7. Motocykl, który przez wielu uznawany jest za najpiękniejsze BMW w historii.

Nostalgia od NMotoNostalgia od NMoto
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | NMoto
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

BMW R7 był tylko motocyklem koncepcyjnym, ale z jednej strony część zastosowanych w nim rozwiązań trafiła do modeli R12 i R17, a z drugiej został zapamiętany z powodu swojej wyjątkowej stylistyki art deco. Motocykl ten był mocno zabudowany i customowa Nostalgia oferowana przez NMoto bardzo dobrze to odtwarza.

Dzisiejsza interpretacja modelu R7 bazuje na BMW R nineT, które już samo mocno nawiązuje do historii wykorzystując najnowszą technologię. I tak samo jest w przypadku Nostalgii – ma ona dawać wgląd w przeszłość, a przy tym zapewnić współczesne osiągi. To pierwsze robi bardzo dobrze za sprawą daleko posuniętych modyfikacji, dzięki którym maszyna od NMoto mało przypomina BMW R nineT, a dużo bardziej BMW R7.

Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto

Amerykanie chwalą się, że Nostalgia ma 96 ręcznie robionych elementów, które w większości wykonane są z najwyższej jakości aluminium. Dzięki temu ten customowy motocykl jest lżejszy od seryjnego BMW R nineT, ale też od międzywojennej maszyny, która była inspiracją dla tego projektu.

Oczywiście drugą mocną stroną Nostalgii jest to, że bazuje ona na współczesnej maszynie. To oznacza przyczepność, komfort i silnik odpowiadające współczesnym standardom. Dwucylindrowy bokser o pojemności 1170 cm3 generuje 110 KM przy 7550 obr./min i 116 Nm przy 6000 obr./min (dla porównania jednogaźnikowa wersja produkcyjnego BMW R18 z 1935 r. oferowała 18 KM). Do tego oczywiście dochodzi nowoczesne zawieszenie (regulowane z tyłu), hamulce Brembo z ABS-em czy dostęp bezkluczykowy.

Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto

NMoto samo też zadbało, aby mimo klasycznego wyglądu (charakterystycznego chromowanego wydechu, paneli nadwozia czy długiego baku) zastosować sporo współczesnych rozwiązań technicznych. Zatem światła z tyłu i kierunkowskazy są LED-owe. Komfort poprawia regulowane siedzisko, a dzięki wspomnianej redukcji masy Nostalgia waży tylko 205 kg.

Twórcy tego customa tłumaczą, że zależało im, aby połączyć styl koncepcyjnego BMW R7 z komfortem jazdy i wygodą użytkowania współczesnych motocykli. Nostalgia nie została zbudowana po to, żeby stać w garaży, tylko aby nią jeździć i robić to na co dzień bez wyrzeczeń.

Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto

Niestety taka stylowa maszyna nie jest tania – kosztuje blisko 50 tys. dolarów (na szczęście w kwotę tę jest wliczone też samo BMW R nineT, na którym budowany jest custom). Niedawno NMoto stworzyło też alternatywę. Za cenę 6950 dolarów można kupić zestaw części nazwany R sevenT, który pozwoli samemu przerobić swoje R nineT na customa wzorowanego na BMW R7. Oczywiście ta tania opcja nie wymaga tak dużej ingerencji w konstrukcję motocykla, ale efekt (choć niezły) nie robi takiego wrażenia, jak kompleksowa przeróbka. Krótko mówiąc – jest dużo taniej i choć efekt jest niezły, to nie tak dobry, jak Nostalgia.

Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto
Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto
Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto
Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto
Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto
Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto
Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto
Nostalgia od NMoto
Nostalgia od NMoto © Materiały prasowe | NMoto

Nostalgia in motion

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie