Custom ekstremalny, czyli Indian Chief zamienił się w Roland Sands Design El Camino

Customizacja motocykli to zarówno dołożenie kilku elementów stylistycznych, wymiana wydechu i nałożenie nowego lakieru, jak i kompletne przebudowy pojazdów. El Camino przygotowane przez słynnego Rolanda Sandsa to zdecydowanie ta wyższa liga.

Roland Sands Design El CaminoRoland Sands Design El Camino
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Roland Sands Design
Szymon Jasina

Roland Sands Design El Camino to projekt, który już niemal można nazwać stworzonym od podstaw motocyklem z kilkoma elementami Indiana Chiefa. Pomysł na ten projekt wiąże się z tym, że ten amerykański motocykl jest w produkcji już 100 lat bez paru miesięcy. Roland Sans postanowił więc połączyć nowy silnik Thunder Stroke z konstrukcją z 1946 r.

Oczywiście stworzenie El Camino wiązało się z czymś więcej niż wciśnięciem nowej jednostki napędowej (która jest zdecydowanie większa od oryginału) w starą ramę. Tu zmieniło się niemal wszystko. Motocykl został wystylizowany tak, aby wyglądać jak wiekowa maszyna wykopana po dekadach gdzieś w starym garażu.

Roland Sands Design El Camino
Roland Sands Design El Camino © Materiały prasowe | Roland Sands Design

Indian Chief z 1946 r. był dawcą ramy, ale też całego przodu – od lampy, przez zawieszenie, które zamiast teleskopowego widelca ma pojedynczy amortyzator, po oldschoolową kierownicę. Klasycznie prezentuje się też zrobione specjalnie dla RSD El Camino siedzenie. Jednak nie zabrakło też współczesnych elementów. Są więc aluminiowe felgi czy tylny amortyzator i wahacz przymocowane do skróconej ramy.

El Camino czerpie ze stylu bobberów z mocno minimalistycznym nadwoziem i krótkim tylnym błotnikiem. Uwagę też zwraca też prosty wydech nadający customowi sportowego charakteru uzupełnionego agresywnie wyglądającymi hamulcami. Miks historii z nowoczesnością najlepiej podkreśla jednak coś innego. Roland Sands zdecydował się na zastąpienie elektronicznego wtrysku gaźnikiem Mikuni.

Roland Sands Design El Camino
Roland Sands Design El Camino © Materiały prasowe | Roland Sands Design
Roland Sands Design El Camino
Roland Sands Design El Camino © Materiały prasowe | Roland Sands Design
Roland Sands Design El Camino
Roland Sands Design El Camino © Materiały prasowe | Roland Sands Design
Roland Sands Design El Camino
Roland Sands Design El Camino © Materiały prasowe | Roland Sands Design
Roland Sands Design El Camino
Roland Sands Design El Camino © Materiały prasowe | Roland Sands Design
Roland Sands Design El Camino
Roland Sands Design El Camino © Materiały prasowe | Roland Sands Design
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro