Citroen Metropolis
Citroen zaprezentował model Metropolis, prototyp stworzony na potrzeby rynku chińskiego. Będzie on eksponowany podczas Światowej Wystawy w Szanghaju od 1 maja do 31 października 2010 roku.
Prototyp został zaprojektowany od początku do końca przez międzynarodowy zespół designerów Citroena, pracujących w Szanghaju od 2008 roku.
Samochód został wyposażony w zawieszenie Hydractive, które umożliwia utrzymanie stałego prześwitu oraz w hybrydowy układ napędowy plug-in, który umożliwia modelowi Metropolis funkcjonowanie w różnych trybach:
- w trybie całkowicie elektrycznym (przy ruszaniu, w mieście podczas jazdy z małą prędkością i przy zwalnianiu): dzięki silnikowi elektrycznemu rozwijającemu moc od 55 KM do maksymalnych 95 KM.
- w trybie całkowicie spalinowym (podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością, gdy silnik osiąga optymalną wydajność): dzięki silnikowi benzynowemu 2.0 V6. Silnik ten rozwija moc 272 KM, a jego stały maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm.
- w trybie współpracy obydwu silników: na przykład w fazach przyspieszenia dla szybkiego wzrostu mocy (funkcja "overboost"), aby osiągnąć maksymalną moc 460 KM i moment obrotowy wynoszący 430 Nm, albo w trybie z napędem na cztery koła, gdy wymagają tego warunki.
Zastosowany układ napędowy umożliwia uzyskanie pięciokrotnie niższego poziomu emisji CO2 (70 g/km i zużyciu paliwa na poziomie 2,6 l/100 km) w porównaniu z klasycznym układem napędowym o podobnych osiągach (silnik V8 o pojemności 4.0 l).
Tak dobry wynik osiągnięto między innymi dzięki zastosowaniu mechanicznej, elektronicznie sterowanej 7-biegowej przekładni z podwójnym sprzęgłem.