Citroën C3 VTR
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8240/c3-vtr-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Citroën zaprezentował nową usportowioną wersję swego modelu C3: VTR. Samochód może zaciekawić, bo stanowi rzadkie połączenie stylu zdecydowanie miękkiego i łagodnego z osiągami zdecydowanie dynamicznymi. Czy wersja „VTR” sprawi, że więcej mężczyzn zainteresuje się tym kobiecym autkiem?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8240/c3-vtr-04.jpg',600,400) ) |
| --- | Citroën C3 VTR wygląda na tyle podobnie do wersji podstawowych, że trudno liczyć na jakieś szczególne wrażenia estetyczne. Przeprojektowano nieco zderzaki i nadkola, co ujdzie uwadze większości użytkowników dróg. Zamontowano szesnastocalowe aluminiowe obręcze kół, światła przeciwmgielne i chromowana końcówkę rury wydechowej. …aha, jeszcze zamieszczono znaczek VTR na listwie bocznej. Najwyraźniej konstruktorom zabrakło pomysłu, albo podeszli do zadania bez przekonania. Wszak uroda C3 nie bez racji komplementowana jest za spójność, grację sylwetki. Może zabrakło wiary, że temu uroczemu i wyraźnie kobiecemu autku da się nadać sportową powierzchowność. Wewnątrz zainstalowano głębsze, choć jeszcze nie kubełkowe fotele, co uznać można za jedyną chyba zmianę o rzeczywistym i wymiernym znaczeniu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8240/c3-vtr-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Citroëna C3 VTR napędza doskonale znana od lat jednostka benzynowa o mocy maksymalnej 110 KM uzyskiwanej z pojemności skokowej 1,6 litra. Z silnikiem współpracuje pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów. Choć jednostka nie jest nowa i w tym sensie nie szokuje – to przyznać trzeba, że C3-ce VTR zapewnia należyte osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zabiera poniżej dziesięciu sekund (9,7 s), a prędkość maksymalna wynosi 192 km/h. Jako, że auto jest niewielkie i stosunkowo lekkie (waży tonę z ogonkiem), nawet przy tak dynamicznym silniku spalanie pozostaje na stosunkowo niewielkim poziomie: w ruchu miejskim wynosi średnio 8,6 litra, zaś za miastem tylko 5,2 litra.
Citroën C3 VTR z pewnością rozczaruje tych, którzy tak naprawdę marzą o Volkswagenie Golfie GTI. Nie jest to auto sportowe, ani nawet usportowione. Ma jednak, pomimo efekciarskich detali jak ta nieszczęsna chromowana końcówka rury wydechowej, sporo wdzięku, bardzo przyzwoite osiągi i wyposażenie (ABS, poduszki powietrzne, klimatyzację). Jeśli więc polski importer nie przesadzi przy wycenie C3-ki VTR, to być może będzie ona ciekawą propozycją dla lubiących dynamikę, a wzbraniających się przed stylistyką macho młodych ludzi.