| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8616/c3-city-park-01.jpeg',550,462) ) |
| --- | Myli się najwyraźniej kto oczekuje, że producenci doskonalić będą samochody pod kątem ich coraz doskonalszej, coraz płynniejszej jazdy. Otóż bowiem, Citroën opracował system, który pomagać ma kierowcy nie w jeździe, a w parkowaniu – zwłaszcza podczas manewrów na zatłoczonych miejskich ulicach i parkingach.
Zaprezentowano pokazowy model „C3 City Park”, który wyposażony jest w rodzaj „asystenta parkowania”. Dumny producent podaje, że nowa technologia, która została już sprawdzona w modelu C3 1.4i wyposażonym z manualną skrzynie biegów pomaga zarówno w znalezieniu miejsca do parkowania, jak i we wmanewrowaniu weń auta.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8616/c3-city-park-02.jpeg',550,361) ) |
| --- | Wyposażony w czujniki system rachuje ilość wolnego miejsca i doradza, czy aby samochód uda się w nim zmieścić. Jeśli kierowca zgodzi się podążyć za wskazówkami wyświetlanymi na ekranie komputera pokładowego i podawanymi w formie komunikatów dźwiękowych, auto rozpoczyna manewr. …Właściwie manewr rozpoczyna kierowca, ale o jego prawidłowy przebieg dba komputer. Kierowca podąża bowiem za wskazówkami komputera, który radzi jechać do przodu lub do tyłu – to jednak sam komputer steruje ustawieniem kąta przednich kół samochodu. Kierowca nie dotyka więc kierownicy, a jedynie rusza do przodu lub tyłu żądaną przez komputer ilość razy.
W każdej chwili system można oczywiście dezaktywować. …I całe szczęście, bo krzewienie wśród i tak często niedouczonych kierowców wtórnego analfabetyzmu jest pomysłem co najmniej wątpliwym. Fakt, że koncepcja „C3 City Park” wydaje się masie kierowców przydatna świadczy dość niepokojąco o ich umiejętnościach. ...Skoro ocena odległości pomiędzy przeszkodami, podjęcie właściwej decyzji i manewrowanie na parkingu jest wyzwaniem zbyt męczącym, to może wcale nie należy włączać się do ruchu?