Citroen C-Crosser

None

Obraz

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

C-Crosser to efekt współpracy firm PSA (Peugeot i Citroen) oraz Mitsubishi, czego owocem są Peugeot 4007, Citroen C-Crosser i Mitsubishi Outlander. Nie był to jednak mariaż idealny.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Citroen, który dał się poznać jako firma wyznająca w stylizacji własną drogę rozwoju, w przypadku C-Crossera poległ na całej linii. Znaczenie mają zapewne wymiary pojazdu (4,64 metra długości, 1,81 metra szerokości oraz 1,73 metra wysokości) i wymóg aby, styliści ograniczyli się jedynie do „Citroenowskiego” opakowania Outlandera, ale nie zmienia to faktu, że C-Crosserowi brak lekkości Citroena.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Pomimo braku stylu typowego dla Citroena, patrząc na Outlandera i C-Crossera trzeba przyznać, że i tak pojazd francuski robi większe wrażenie.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Duże światła przednie, okrągłe, wkomponowane w zderzak lampy przeciwmgłowe i duży znak Citroena, między dwiema poziomymi liniami, są dużo bardziej atrakcyjne niż „bezpłciowy” japoński Outlander.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

W środku nie udało się już wiele poprawić. Wszystko podporządkowano „terenowemu stylowi” i wnętrze jest kopią modelu z Japonii. Dotyczy to nie tylko zabudowy deski rozdzielczej, ale również wystroju wnętrza.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Pokrętła nawiewu i klimatyzacji. Prawda, że jest w Mitsubishi? Testowany samochód to wersja Exclusive, która - oprócz seryjnego kompletu poduszek powietrznych, ABS z EBD, ESP z ASP, automatycznej klimatyzacji, oraz CD z MP3 - ma dodatkowo 18-calowe alufelgi (z oponami 225/65R18), podgrzewanie siedzeń, skórzaną tapicerkę, zmieniarkę CD, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, biksenonowe reflektory, czujnik cofania i przyciemnione tylne szyby.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Pod maską zamontowano silnik 2.2 HDi o mocy 160 KM i momencie obrotowym 380 Nm, zapewniającym na dobrą dynamikę jazdy. Prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s., a zużycie paliwa w mieście ok. 11,5 l/100 km, na trasie poniżej 8 l/100 km.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

O ile do wystroju wnętrza i zagospodarowania deski rozdzielczej, osoba przyzwyczajona do europejskiego stylu, jaki mamy w Oplu Antara, Fordzie Kuga, czy Renault Koleos, może czuć niedosyt - o tyle „japoński układ napędowy” jest bez zarzutu.

/ 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Na szczególną uwagę zasługuje pokrętło między fotelami, którym możemy wybrać napęd na oś przednią „2WD”, na cztery koła „4WD”, albo funkcję „LOCK” , blokującą rozdział momentu napędowego między oś przednią i tylną. Dobrym rozwiązaniem jest możliwość przełączenia napędu z pozycji „2WD” na „4WD” w trakcie jazdy. Zmiany możemy dokonać, gdy tylko zobaczymy pulsującą kontrolkę systemu ESP. Dzięki temu, przy dużych opadach deszczu i śliskiej nawierzchni, jazda tym samochodem jest bardzo stabilna.

10 / 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Dziwi, że inżynierowie Citroena którzy opracowali C4 Picasso w wersji 7-osobowej i wiedzą, jak zapewnić wygodę pasażerom, zgodzili się na siedzenia dla szóstego i siódmego pasażera, jak w Mitsubishi. Umieszczona tam „na siłę” ławka może być bowiem używana jedynie do przewożenia dzieci (i to w sytuacjach awaryjnych), co przypomina rozwiązanie, stosowane przez koncern PSA w Peugeocie 406 Familiale ponad dziesięć lat temu!

11 / 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Radio i cały środkowy panel deski rozdzielczej to kolejne zapożyczenie z Mitsubishi.

12 / 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Na pociechę można powiedzieć, że "odczuwalna" wielkość wnętrza jest większa, niż w pojazdach konkurencji.

13 / 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Na sprawdzenie zalet i wad samochodu wybraliśmy jego żywioł - tereny poza utartymi szlakami i wybraliśmy się nim na spływ kajakowy Dunajcem.

14 / 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Gdy inni wjeżdżający na prowizoryczne pole namiotowe mieli duże problemy z przejechaniem przez koleiny, wysoką trawę czy błoto, ja przejechałem bez problemu, a nawet mogłem pomóc innym w wyciągnięciu ich samochodów z błotnych pułapek.

15 / 15Francuz na weekendowe wyprawy

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Prawdziwe zalety tego samochodu poznałem dopiero na kempingu. Pojemność bagażnika ponad 500 litrów (po złożeniu foteli 1700 litrów) i jego proste kształty, pozwalają załadować prawie wszystko, a w moim przypadku gdy ja i jadący wewnątrz nie przewoziliśmy zbyt dużo bagażu, wyciągnięcie namiotu, materacy, śpiworów i toreb było banalnie proste. Także w chwili, gdy okazało się, że deszcz rozgonił na chwilę siedzących przy ognisku, można było usiąść na opuszczonej burcie bagażnika, a dachem osłaniającym przed deszczem była uniesiona klapa.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3