Chiński hit sprzedaży. Benda nie nadąża z produkcją modelu LFS 700

Chiny to nie tylko miejsce dla tanich i małych jednośladów. Pokazuje to przykład Bendy, której czterocylindrowy naked LFS 700 stał tak popularny wśród Chińczyków, że firma nie wyrabia się z produkcją i musiała zawiesić zbieranie zamówień.

Benda LFS 700Benda LFS 700
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Benda
Szymon Jasina

Benda to marka, która sprzedaje swoje motocykle nie tylko w Chinach, ale też w kilku europejskich krajach (np. w Hiszpanii i Portugalii). Ostatnio zasłynęła modelem LFC 700 – nowocześnie wyglądającym cruiserem, którego wygląd nadał mu przydomek "chińskiego Diavela". Jednak sukces odniósł nie ten inspirowany modelem Ducati motocykl, a jego bardziej typowy brat.

Benda LFS 700 to naked, któremu też nie można odmówić nowoczesnej i wyróżniającej się stylistyki. Co więcej, nie jest to typowy tani motocykl z Chin (choć cena w tej całej historii też jest kluczowa). Ma on niezłe wyposażenie, hamulce Brembo czy LED-owe oświetlenie.

Benda LFS 700
Benda LFS 700 © Benda

Zachęca też silnik, który (co należy traktować jako zaletę) wygląda na "mocno inspirowany" jednostką napędową Hondy. Jest to czterocylindrowa, rzędowa konstrukcja o pojemności 680 cm3. Jej maksymalna moc to naprawdę solidne 93,8 KM.

Już na papierze motocykl ten wygląda jak przepis na sukces. Średniej klasy naked o ciekawej stylistyce – to nie może się nie udać. Przynajmniej w Europie, USA czy Japonii, a teraz się okazuje, że również Chińczycy oczekują takich maszyn. Jak nietrudno odgadnąć, za sukcesem Bendy LFS 700 stoi jej cena. Motocykl ten kosztuje w przeliczeniu ok. 27 tys. zł. Zauważalnie mniej niż w przypadku japońskiej konkurencji.

Benda LFS 700
Benda LFS 700 © Benda

Choć lokalny sukces nieco przytłoczył chińską firmę i może spowolnić jej ekspansję w Europie, to rosnąca popularność takich konstrukcji w Chinach może oznaczać, że niedługo zaczną też trafiać do sprzedaży u nas.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę