Chiński hit sprzedaży. Benda nie nadąża z produkcją modelu LFS 700

Chiny to nie tylko miejsce dla tanich i małych jednośladów. Pokazuje to przykład Bendy, której czterocylindrowy naked LFS 700 stał tak popularny wśród Chińczyków, że firma nie wyrabia się z produkcją i musiała zawiesić zbieranie zamówień.

Benda LFS 700Benda LFS 700
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Benda
Szymon Jasina

Benda to marka, która sprzedaje swoje motocykle nie tylko w Chinach, ale też w kilku europejskich krajach (np. w Hiszpanii i Portugalii). Ostatnio zasłynęła modelem LFC 700 – nowocześnie wyglądającym cruiserem, którego wygląd nadał mu przydomek "chińskiego Diavela". Jednak sukces odniósł nie ten inspirowany modelem Ducati motocykl, a jego bardziej typowy brat.

Benda LFS 700 to naked, któremu też nie można odmówić nowoczesnej i wyróżniającej się stylistyki. Co więcej, nie jest to typowy tani motocykl z Chin (choć cena w tej całej historii też jest kluczowa). Ma on niezłe wyposażenie, hamulce Brembo czy LED-owe oświetlenie.

Benda LFS 700
Benda LFS 700 © Benda

Zachęca też silnik, który (co należy traktować jako zaletę) wygląda na "mocno inspirowany" jednostką napędową Hondy. Jest to czterocylindrowa, rzędowa konstrukcja o pojemności 680 cm3. Jej maksymalna moc to naprawdę solidne 93,8 KM.

Już na papierze motocykl ten wygląda jak przepis na sukces. Średniej klasy naked o ciekawej stylistyce – to nie może się nie udać. Przynajmniej w Europie, USA czy Japonii, a teraz się okazuje, że również Chińczycy oczekują takich maszyn. Jak nietrudno odgadnąć, za sukcesem Bendy LFS 700 stoi jej cena. Motocykl ten kosztuje w przeliczeniu ok. 27 tys. zł. Zauważalnie mniej niż w przypadku japońskiej konkurencji.

Benda LFS 700
Benda LFS 700 © Benda

Choć lokalny sukces nieco przytłoczył chińską firmę i może spowolnić jej ekspansję w Europie, to rosnąca popularność takich konstrukcji w Chinach może oznaczać, że niedługo zaczną też trafiać do sprzedaży u nas.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥