CFMoto zapowiada model sportowy SR-021. Chiński motocykl zwraca uwagę wyglądem

CFMoto to chińska firma, która robi bardzo dobre wrażenie swoimi konstrukcjami. Tak samo jest z koncepcyjnym modelem sportowym, który jest najmocniejszym przedstawicielem linii SR. Motocykl wygląda bardzo dobrze, a jego napęd ma pochodzić od KTM-a.

CFMoto SR-021CFMoto SR-021
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | CFMoto
Szymon Jasina

CFMoto zaprezentowało zdjęcia koncepcyjnego motocykla sportowego, ale nie podało o nim żadnych informacji. Jednak inne działania marki, w połączeniu z doniesieniami z Chin, dają ciekawy obraz tego modelu. Przede wszystkim uwagę zwraca jego wygląd. Motocykl prezentuje się ciekawie i nie jest kopią żadnej europejskiej czy japońskiej konstrukcji. Może nie ma tu żadnej rewolucji stylistycznej, ale projektanci chińskiej marki postarali się, aby ich model zachęcał wyglądem.

Na boku widać oznaczenie SR, które u CFMoto towarzyszy modelom sportowym. Choć liczba mnoga tutaj jest trochę naciągana, bo aktualnie w ofercie chińskiej marki są jedynie 250SR i 300SR, które są tym samym motocyklem różniącym się nieco tylko wielkością i mocą silnika. Koncepcyjny SR-021 nie zdradza swoją nazwą pojemności silnika, ale na pewno będzie mocniejszym modelem, o czym mogą świadczyć skrzydła znajdujące się z przodu i zapewniające docisk aerodynamiczny przy wysokich prędkościach.

CFMoto SR-021
CFMoto SR-021 © Materiały prasowe | CFMoto

I tu pojawia się pytanie o napęd CFMoto SR-021, a raczej produkcyjnego modelu, który powstanie na jego bazie. Chińska firma od pewnego czasu współpracuje z marką KTM i już w turystycznym modelu 800MT wykorzystuje austriackiego producenta. Jest to dwucylindrowa jednostka o pojemności 799 cm3, której maksymalna moc to 94 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 77 Nm. Istnieje prawdopodobieństwo, że ten sam silnik trafi do modelu sportowego.

Jednak w domysłach pojawiają się zarówno słabsze, jak i jeszcze mocniejszy silnik. Wszystkie jednak łączy to, że miałyby trafić z KTM-a. Przy takim wyglądzie i tym, że ostatnio CFMoto chętnie wprowadza do oferty większe silniki (700 i 800), można się spodziewać przynajmniej 90-100 KM.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę