Trwa ładowanie...

Całkiem nowy Peugeot

Całkiem nowy Peugeot
d38lx0u
d38lx0u

Gdy wszystkie oczy świata motoryzacyjnego skierowane są na targi samochodowe w USA, na Starym Kontynencie, w ciszy salonów Peugeot przedstawił produkcyjną wersję modelu Prologue Hybrid Concept - 3008.

Zgodnie z tym, co twierdzą przedstawiciele Peugeota, nowe auto ma łączyć w sobie zalety suva, vana oraz hatchbacka. Najciekawszym rozwiązaniem użytkowym jest dostęp do ponad pięćset litrowego bagażnika. Pakunki ładuje się bowiem przez drzwi dzielone na dwie części. Dodatkowym udogodnienie jest możliwość ustawiania podłogi bagażnika na trzech wysokościach.

Również wnętrze, jak przystało na auto francuskie może poszczycić się sporą funkcjonalnością. Zestaw schowków jakie zaprojektowano pomieści w sobie w sumie 50 litrów. Kokpit tego pięciomiejscowego samochodu przypomina bardziej ten z Audi R8 niż innych francuskich modeli.

d38lx0u

Auta, które trafią na europejski rynek będą wyposażone w siedem konfiguracji napędowych. Gamę silników wysokoprężnych otwiera motor 1.6 o mocy 110 KM wyposażony w 6-stopniową manualną skrzynię biegów lub również 6-biegową manualną skrzynię z elektronicznym sterowaniem. Kolejny w gamie ropniaków to 150-konny, 2-litrowy silnik z 6-stopniową skrzynią manualną. Ten sam silnik będzie dostępny również z mocą 163 KM, będzie jednak zestawiony z 6-stopniowym automatem. Gamę benzynowców otwiera 120-konny motor o pojemności 1.6 l z pięciobiegową manualną przekładnią. Kolejny na liści jest motor 1.6 wyposażony w turbinę i dysponujący, w zależności od konfiguracji mocą 150 lub 156 KM oraz sześciobiegową przekładnię manualną.

Auto dzielące płytę podłogową z modelem 308 auto będzie wyposażone jedynie w napęd na przednie koła. By jednak poprawić wizerunek auta i wykazać jego wyjątkowy charakter wyposażono w zestaw Grip Control. W jego skład wchodzą specjalne 16-calowe opony M+S (Mud - błoto, Snow - śnieg) oraz inteligentna kontrola trakcji. Wszyscy czekający na napęd na wszystkie koła będą musieli poczekać do premiery pierwszego w koncernie PSA napędu hybrydowego HYbrid4. Będzie on łączył klasyczny napęd przednich kół przez silnik spalinowy z elektrycznym napędzającym tylną oś.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Polska premiera samochodu przewidziana jest na drugi kwartał tego roku. Cena 3008 nie jest na razie znana, jednak można się spodziewać, że podstawowa wersja powinna kosztować około 60 tys. zł.

LOPEZ

d38lx0u
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38lx0u
Więcej tematów