Cała rodzina BMW K 1600 po zmianach. Bardziej nowoczesna, eko, ale też szybsza
Topowe turystyczne BMW wreszcie doczekały wersji spełniającej Euro 5. Co ciekawe, silniki modeli K 1600 GT, GTL, B i Grand America zyskały przy tym jeszcze trochę wigoru. Nie zabrakło też kilku innych nowości, które przydadzą się podczas podróży.
BMW odświeżyło całą linię K 1600. Tak jak do tej pory w jej skład wchodzi podstawowy model GT z bocznymi kuframi, GTL z kufrem centralnym i zintegrowanym oparciem dla pasażera, B (bagger) z nieco inną kierownicą, kształtem kufrów i niższą szybą, a także Grand America, czyli B z dodatkowym kufrem centralnym i kilkoma innymi dodatkami. Wszystkie cztery wersje BMW K 1600 napędzane są takimi samymi silnikami i to właśnie one przeszły największe zmiany.
Przede wszystkim dostosowano je do normy Euro 5. Często przy tym zabiegu silniki tracą nieco wigoru, ale tym razem jest odwrotnie. Sześciocylindrowe rzędówki o pojemności 1649 cm3 tak jak dotychczas generują maksymalną moc 160 KM, ale jest ona dostępna aż o 1000 obr./min niżej – przy 6750 obr./min. Do tego maksymalny moment obrotowy wzrósł o 5 Nm i wynosi 180 Nm przy 5250 obr./min. W efekcie udało się nieco poprawić przyspieszenie.
Nowe BMW K 1600 wyposażone jest w poprawione, sterowane elektronicznie zawieszenie. Automatycznie dostosowuje się ono do warunków jazdy, zwiększając komfort i bezpieczeństwo. Niemiecki turystyk otrzymał też ulepszone światła LED z adaptacyjnym przodem, który doświetla zakręty. Co więcej, przednie światło przemieszcza się też wzdłuż pionowej osi podczas przyspieszania i hamowania.
BMW K 1600 otrzymało też kilka elementów znanych z modelu R 1250 GS. Jest to kolorowy ekran o przekątnej 10,25 cala, na którym mogą być np. wyświetlane wskazówki nawigacji czy multimedia z podłączonego telefonu. Przy okazji BMW ulepszyło system audio w swoim największym turystyku. Z GS-a zaczerpnięto też opcjonalną możliwość dodania systemy eCall, który w razie wypadku automatycznie powiadomi służby. Znakiem czasu jest to, że na pokładzie znalazło się gniazdo USB-C.
Wszystkie cztery modele BMW K 1600 po zmianach nieco podrożały. Podstawowa odmiana GT kosztuje 110 500 zł. B to wydatek 110 600 zł, GTL wyceniono na 119 200 zł, natomiast topowa Grand America - 126 000 zł. Każda wersja otrzymała też nowe wersje kolorystyczne, a B i Grand America również specjalne Option 719 Midnight.