Były szef MV Agusty inwestuje w VMoto. Z włoskiej klasyki na elektryczne motocykle
Giovanni Castiglioni pochodzi z rodziny, która co nieco wie o motocyklach. On sam do 2018 r. był szefem MV Agusty, jednak teraz inwestuje zdecydowanie inne jednoślady, a mianowicie w VMoto – firmę odpowiadającą za elektryczne Super Soco.
Nazwisko Castiglioni zdecydowanie nie jest obce fanom włoskich motocykli. Claudio, ojciec Giovanniego, uratował Ducati i MV Agustę, które pod jego rządami stworzyły takie kultowe maszyny jak 916 i F4. Natomiast Claudio jeszcze kilka lat temu szefował marce MV Agusta, a gdy z niej odchodził, wypuszczono specjalną edycję modelu F4 o nazwie Claudio.
Teraz Castiglioni postanowił zainwestować w chińską firmę VMoto – zarówno jej lokalny, europejski oddział, jak i spółkę matkę. W ramach umowy Włoch stanie się też członkiem rady zarządzającej tą firmą, a zatem będzie miał wpływ na jej rozwój.
Choć VMoto pochodzi z Chin, to właśnie Europa jest dla niej najważniejszym rynkiem (a przynajmniej jednym z najważniejszych). Super Soco to niezbyt mocne motocykle i skutery, które w dużej części klasyfikują się jako motorowery, a nawet mocniejsze są odpowiednikami spalinowych 125 cm3. Nic zatem dziwnego, że marka ta jest coraz mocniej związana krajami Europy Południowej, gdzie takie jednoślady cieszą się sporą popularnością.
Jednym z największych europejskich inwestorów VMoto jest już Graziano Milone. Co więcej, o tym, jak poważnie chiński producent podchodzi do rozwoju w Europie, doskonale mówi to, że partnerem reklamującym Super Soco został nie kto inny, jak Jorge Lorenzo. Do tego Super Soco dostarcza skutery wyścigowej ekipie Ducati.
VMoto zapowiedziało też uruchomienie drugiej marki. Super Soco dalej będzie odpowiadało za mniejsze elektryczne jednoślady, natomiast już pod nazwą VMoto mają być sprzedawane większe motocykle na prąd.